پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

اصفهان(پانا) - معاون اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم در سینما فرهنگیان اصفهان نامه وزیر آموزش و پرورش را برای دانش آموزان برگزیده در این جشنواره قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

متن پیام رضا مرادصحرایی به شرح ذیل است:

نگرانی گرایش کودکان و نوجوانان به رفتار‌های پرخطر یکی از دغدغه‌های مهم مدارس و خانواده‌ها در سراسر جهان است.

پیامد‌های آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که برای سلامت آینده کودکان و نوجوانان و تبعاتی که برای خانواده و تمامی افراد جامعه دارد آن هم در شرایطی که عوامل مخاطره آمیز در این زمینه گسترش پیدا کرده همواره از اولویت‌های مدارس و خانواده‌ها برای محافظت از ایشان در برابر رفتارهای پرخطر است.

به همین دلیل است که مانند جشنواره نوجوان سالم که به پیشگیری از رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان می‌پردازد ، نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت فرزندان ما دارد.

این برنامه بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش با هدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر بین دانش آموزان است.

با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند دانش آموزان را به آگاهی، دانش، مهارت‌ها و حمای‌ههای لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتار‌های پرخطر تجهیز نماید.

هدف این جشنواره از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌ها، تولید آثار و نمایشگاه‌ها در دو بخش خلاقیت‌های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای الهام بخشیدن به دانش آموزان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه‌های زندگی سالم است و پیشگیری از رفتار های پرخطر است.

ضروری است مدارس دانش آموزان والدین کارشناسان و افراد جامعه دست به دست هم دهند تا این جشنواره را برپا نگه دارند .

ما با کار مشترک و فراگیر می‌توانیم جبهه متعد در برابر رفتار های پرخطر ایجاد و محیطی حمایتی فراهم کنیم که تاب آوری کودکان و نوجوانان را افزایش دهیم.

اکنون با برگزاری اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم، بازیگران زندگی از همه شرکت کنندگان مخاطبان و حامیان که در موفقیت آن سهیم و در ترویج پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتار های پرخطر صمیمانه تشکر می‌کنم .

 

خبرنگار : آیه مدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار