رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد؛

راه‌اندازی مدارس وابسته در استان‌ها برای تقویت و ارتقای کارورزی دانشجومعلمان

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان از راه‌اندازی مدارس وابسته در استان‌های کشور برای تقویت و ارتقای کارورزی دانشجومعلمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مدارس وابسته در استان‌ها برای تقویت و ارتقای کارورزی دانشجومعلمان

‌رجبعلی برزوئی درباره مسایل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان برگزار  شد؛ با تشریح شرایط نظام تعلیم و تربیت در چند ساله گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر، یکی از تاریخی‌ترین زمان‌ها برای رشد و ارتقای نظام تعلیم و تربیت به وجود آمده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ رییس جمهور محترم؛ شورای انقلاب فرهنگی؛ نمایندگان محترم شورای اسلامی؛ وزیر آموزش وپرورش و وزیر علوم حمایت های بی بدیلی برای ارتقاء دانشگاه فرهنگیان دارند.

وی، تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی را هدف والای و ماموریت دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: متاسفانه در زمانی و در ایام تاسیس این دانشگاه، بی‌توجهی شدیدی به دانشگاه فرهنگیان شد و تقریبا نزدیک به ۲ سال است که تربیت معلم مورد توجه دولت قرار گرفته است.

برزوئی ادامه داد: جذب ۳ هزار دانشگاه فرهنگیان، اکنون به ۳۰ هزار دانشجومعلم رسیده است که تمام تلاش ما تربیت معلم چند ساحتی و با کیفیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت برنامه درسی این دانشگاه، تصریح کرد: اکنون نظام درسی خوبی که برگرفته از نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود. البته معماری برنامه درسی در حال بازنگری است.

وی با بیان اینکه باید برنامه زیست شبانه‌روزی برای دانشجومعلمان داشته باشیم، تصریح کرد: برنامه های تربیتی، پرورشی، اردویی و ... مطلوبی برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

برزوئی کمبود فضا و امکانات را از مهم ترین مشکلات دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: رییس‌جمهور محترم بیش از ۴ ساعت به صورت اختصاصی برای رفع مشکلات دانشگاه وقت گذاشته و دستوراتی دادند. با توجه به تلاش‌های فراگیر، امید داریم، بسیاری از مسایل و مشکلات ما خصوصا در خصوص فضا و امکانات رفع شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه به برخی برنامه‌های تحولی در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و افزود: برای اولین بار، تربیت معلم از لحاظ ساختاری به صورت دانشگاه، مدیریت خواهد شد. 

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان، نیاز به ۴ هزار هیات علمی تمام وقت داریم. از سال گذشته در فراخوان جذب هیات علمی از طریق دکتر معلمان بیش از  ۸ هزار دکتر معلم ثبت نام کردند که با بررسی‌های دقیق ۲۸۰ نفر انتخاب خواهند شد.

برزوئی در ادامه به امر کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و افزود: مدرسان ما باید ساحت‌های علمی، تربیتی و ...طبق ساحت‌های سند تحول داشته باشند. برنامه‌های مفید و جدی در‌خصوص جذب اعضای هیات علمی مطلوب تربیت معلم و نیز بهره‌گیری از اساتید باتجربه و مطرح دانشگاه های بزرگ کشور در دستور کار داریم.

وی از تاسیس مدارس وابسته در استان‌های کشور در جهت تقویت و ارتقای کارورزی دانشجومعلمان خبر داد و افزود: در ۲ سال گذشته، اتفاقات بسیار خوب و مطلوبی در دانشگاه فرهنگیان که در مسیر رشد است، رقم خورده است و یقین داریم این دانشگاه تا مدتی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار