عملکرد اپراتورهای همراه در افزایش سرعت اینترنت اعلام شد

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نتیجه پایش عملکرد اپراتورهای همراه پس از افزایش سرعت اینترنت را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد اپراتورهای همراه در افزایش سرعت اینترنت اعلام شد

 دی ماه سال گذشته بحث افزایش تعرفه‌های اینترنت سیار مطرح شد و پس از برگزاری جلسات متعدد و بر اساس شاخص‌هایی که رگولاتوری برای اپراتورها تعیین و به آن‌ها تکلیف کرد، تعرفه‌های اینترنت تا ۳۴ درصد افزایش پیدا کرد.

در آن زمان سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها اعلام کرد همه جزئیات مربوط به افزایش تعرفه را به صورت شفاف و با درج جدول جدید و قدیم قیمت‌ها برای کاربران تشریح کنند. پس از اعلام این دستور، اپراتورها نیز به شرح جزئیات پرداختند و افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت و نیز بسته‌های جدیدی که برای کاربران تعریف کرده بودند را به صورت عمومی و در قالب اطلاعیه‌ای به اشتراک گذاشتند.

حالا پس از گذشت حدود چهار ماه از افزایش تعرفه، «امیر لاجوردی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نتیجه پایش عملکرد اپراتورهای همراه در افزایش سرعت اینترنت را از طریق سایت نت‌سنج پلاس منتشر کرد.

12

وی در این باره با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی گفت: افزایش پوشش نسل چهارم و پنجم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا پایان خرداد و ۵۰ درصدی تا پایان امسال (نسبت به دی ماه گذشته) از مهم‌ترین تعهدات اخذ شده از اپراتورهای همراه است که تحقق آنها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می‌گیرد و نتیجه قابل مشاهده است.

بنا بر این گزارش، نیمه نخست دی ماه که افزایش تعرفه انجام شد، سرعت اینترنت همراه اول ۱۲.۱۳ مگابیت بر ثانیه و ایرانسل ۱۰.۸۹ مگابیت بر ثانیه بود و اکنون با گذشت حدود چهار ما از اعمال افزایش تعرفه‌ها سرعت اینترنت در همراه اول به ۱۳.۵۶ مگابیت بر ثانیه و در ایرانسل به ۱۲.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات پس از اعمال افزایش تعرفه‌ها در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سود توسعه شبکه و خرید تجهیزات از محل افزایش تعرفه نصیب مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: تعهدی از اپراتورهای سیار گرفتیم که تبدیل به الحاقیه پروانه آنها شده است؛ یعنی اگر انجام ندهند برخورد قانونی با آنها خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ای از تعهدات است که مهم‌ترین آن این است که تا خرداد سال بعد ۳۰درصد سرعت شبکه افزایش یابد و تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد.

زارع‌پور ادامه داد: توسعه نسل چهارم ارتباطات در سراسر کشور و همچنین پوشش نسل پنجم ارتباطات (که سرعت‌های بسیار خوبی دارد) که حداقل ۱۰ درصد تا پایان سال آینده محقق شود، از دیگر موارد این تعهدات است.

وی گفت: این موضوع به طور مرتب پایش خواهد شد و با راه‌اندازی یک سامانه به همین منظور، در نظر داریم تا مردم این تعهدات را به شکل برخط ببینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان نماینده مردم، پیگیر این موارد خواهد بود.

13

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار