معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد؛

فعالیت ‌105 هزار مدرسه شامل 540 هزار کلاس درس در سراسر کشور

تهران (پانا) - معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت وجود 105 هزار مدرسه مشتمل بر 540 هزار کلاس درس در مناطق مختلف کشور که بیش از 16 میلیون دانش‌آموز در آن‌ها به تحصیل مشغول هستند‌ ضرورت تمرکز به مقوله ایمنی و استحکام مدارس را بیشتر می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ‌105 هزار مدرسه شامل 540 هزار کلاس درس در سراسر کشور

‌مجید عبداللهی ‌در نشست‌ تخصصی نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، به بررسی مدیریت بحران با محوریت مدارس و نقش سازمان نوسازی مدارس کشور در این خصوص پرداخت.

معاون فنی و نظارت‌ن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ‌با اشاره به تجربیات این سازمان در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان‌های مدارس، اظهار کرد: وجود 105 هزار مدرسه مشتمل بر 540 هزار کلاس درس در مناطق مختلف کشور که بیش از 16 میلیون دانش‌آموز در آن‌ها به تحصیل مشغول هستند ‌ضرورت تمرکز به مقوله ایمنی و استحکام مدارس را بیشتر می‌کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مدرسه در حوزه مدیریت بحران یک نقش محوری ایفا می‌کند و به تجارب حوادثی که اتفاق افتاده است استحکام، وسعت و ‌فراوانی مدارس توانسته هم در بحث کانون مدیریت بحران و هم اسکان آسیب‌دیدگان مورد استفاده قرار گیرد.

عبدالللهی به تکلیف برنامه هفتم توسعه در‌خصوص ضرورت پرداختن به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده اشاره کرد و گفت: طبق پیش‌بینی و هدف‌گذاری که داریم باید مدارس باقیمانده که در فهرست قرار دارند ایمن‌سازی شوند، بدیهی است که تحقق آن منوط به تامین و تخصیص اعتبارات و توان فنی و اجرایی کافی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای مقاوم‌سازی در سازمان نوسازی مدارس به عنوان یک راهبرد، افزود: نوسازی مدارس در بحث مقاوم‌سازی پیشران و دارای تجارب ارزنده‌ای است و اقدامات اساسی انجام شده می‌تواند در ادامه مسیر نیز راهگشا و نکات و ابزارهای خوبی را در اختیار  قرار دهد.

عبدالهی بیان کرد:‌ راهبرد ما جهت‌گیری به سمت مقاوم‌سازی و توسعه و ارتقای این حوزه است و‌ در قالب طرح‌های پژوهشی که قابلیت اجرا و عملیاتی شدن نیز دارند کارهای خوبی انجام شده و اقداماتی را نیز در دستور کار داریم.

معاون فنی و نظارت سازمان خاطر‌نشان کرد: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس در کلان‌شهرها با توجه به تمرکز جمعیتی و تراکم بالای دانش‌آموز ضرورت و سرعت بیشتری را ایجاب می‌کند، که امیدواریم با همکاری همه‌جانبه و مشترک با تشکیل و ساختار و نهادسازی در سال 1403 شاهد اقدامات چشمگیری در این بخش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار