معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش پرورش شهرستان فیروزکوه:

توجه به علم‌آموزی، در صدر دستورات الهی قرار گرفته است

فیروزکوه(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش پرورش شهرستان فیروزکوه، توجه به اهمیت خواندن و نوشتن و علم‌آموزی را در صدر دستورات الهی خواند و گفت: همه پیامبران در مسیر آموختن علم حرکت می‌کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه به علم‌آموزی، در صدر دستورات الهی قرار گرفته است

مرتضی پاک در کلاس آموزش با اشاره به نقش و جایگاه امروزی در تربیت و رفتار حکیمانه، به مناسبت هفته پاسداشت مقام معلم در مسجد جامع فیروزکوه ضمن عرض تبریک هفته معلم گفت: یک طالب علم، یک دانشجو و یک دانش‌آموز برای اینکه در مسیر تحصیل و علم‌آموزی موفق باشد، به سه چیز و جدیت نیاز دارد، جدیت و کوشش خود، جدی بودن و پویایی استاد، جدیت پدر و حضور مستمر والدین در مدارس برای تحصیل و تعلیم فرزندان موثر است.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش و ۲۳ نهاد و دستگاه دیگر همه باید دست به دست یکدیگر دهند، با هم افزایی و همدلی برای تعلیم و تربیت فرزندان این کشور کار کنند؛ حضور پررنگ والدین نیز برای پوشش بعضی از ضعف‌ها تاثیرگذار و ضروری است؛ همه ما این را شنیده‌ایم که زمانی که خداوند پیامبر اکرم(ص) را به نبوت بر می‌گزیدند ولین کلمه‌ای که خداوند به پیامبر فرمایش کردند «اقرا» به معنای بخوان، بود. پس اولین کلمه خواندن است در سوره علق نیز خداوند انسان را دو بار به خواندن امر می‌کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در ادامه بیان‌کرد: در آیه نون والقلم و ما یسترون، خداوند به قلم قسم می‌خورد و قلم در علم‌آموزی و نگارش اهمیت دارد. علم و دانش هدف بعثت انبیا الهی است، خداوند در سوره‌ای می‌فرمایند، اگر پیامبر را فرستادیم هدف از این بود که آیات دستورات و عبارات قرآن کریم را برای شما تلاوت کند تا به تزکیه برسید و کتاب را به شما آموزش دهند و حکمت را بیاموزید و از آنچه که نمی‌دانید دانش یابید و آموزش ببینید.

وی اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص)  می‌فرماید، انی بعثتُ معلما، خداوند مرا فرستاد که برای شما معلمی کنم، خواندن و نوشتن و علم به آنها اهمیت دارد و در صدر دستورات الهی قرار گرفته است، برای اینکه به پاسخ پرسش ارزش و قیمت انسان‌ها دست یابیم؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، انسانی که علم و دانش دارد و هرچه این علم و دانش را افزایش دهد از ارزش بالاتری برخوردار است، زیرا در اعمال و رفتار او نیز تاثیر دارد. 

پاک افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، هر کسی علم و دانشی کسب کند او بر اساس میزان علمی که کسب کرده  درجه‌ای می‌دهیم، پس هر چقدر علم و دانش و حکمت کسب کنیم خداوند به ما درجه و مقام قرب الهی میدهد؛ نزدیک بودن به خداوند بسته به میزان تاثیر حکمت در رفتار دارد. امام صادق (ع) می فرماید، حاکمان و زمامداران بر مردم حکومت می‌کنند و دانشمندان نیز بر زمامداران حکومت می‌کنند این حکومت معنوی و روحانی است، اگر بخواهیم پیشرفت به روز داشته باشیم باید به دنبال دانش روز باشیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند، کسی که بیشترین دانش را کسب کند نسبت به دیگران بیشتر از خدا می‌ترسد تقوا و پرهیزها را رعایت می‌کند، کسب علم و دانش بر ما واجب شرعی است. اگر آبادانی آخرت را بخواهیم مسیری جز علم و حکمت نیست و نتیجه علم و حکمت پارسایی است.

دانش‌آموزان خبرنگار: فـریـنـاز کـریـمـی، روشـاعـیـنـی‌پـور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار