ابراز همدردی سران سیاسی سوریه با جمهوری اسلامی ایران

تهران (پانا) - افزون بر سفرای خارجی مقیم سوریه، برخی مقامات و سران سیاسی این کشور نیز امروز (سه شنبه) در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ابراز همدردی سران سیاسی سوریه با جمهوری اسلامی ایران

ده‌ها تن از سفرای کشورهای خارجی مقیم سوریه و برخی مقامات و سران سیاسی سوری امروز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی، وزیر امور خارجه و هیات همراه آنها، همدردی خود را با دولت و ملت ایران اعلام کردند.

حاضران در این دیدار با بیان اینکه ما در این شرایط کنار مردم ایران ایستاده ایم، تاکید کردند رهبری و مردم ایران قادر هستند که این فاجعه بزرگ را پشت سر بگذارند.

حاضران همچنین تاکید کردند که آیت الله رئیسی با تمام امکانات و توان برای تحکیم و توسعه روابط ایران و سوریه در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی و نظامی گام بر می‌داشت به طوری که این روابط در خدمت ۲ ملت دوست و برادر قرار گرفت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه از امروز به مدت ۲ روز به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه ایشان، از خیل عزاداران این حادثه استقبال خواهد کرد.

در این مراسم «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه از مقامات و شخصیت‌هایی که برای ابراز همدردی و دلجویی با دولت و ملت سوگوار ایران در این مراسم حضور داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار