رئیس آموزشوپرورش شهرستان لردگان مطرح کرد:
بازدیدهای میدانی از مدارس سطح شهر و روستا با هدف ایجاد فضایی صمیمی و تعاملی در لردگان
رصد تمامی کمبودهای زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد سیستمی
لردگان (پانا) - مدیر آموزشوپرورش شهرستان لردگان، در پی فصل جدید تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، از آغاز یک سلسله بازدیدهای میدانی از مدارس سطح شهر و روستا خبر داد. این بازدیدها با هدف ایجاد فضایی صمیمی و تعاملی و بررسی عینی نیازمندیهای مدارس صورت گرفته است.

داراب جلیل، مدیر آموزشوپرورش شهرستان لردگان، در گفتوگو پانا و در حاشیه بازدید از دبیرستان دخترانه زهرالمرضیه خاردان، در این خصوص گفت: «به دنبال بازگشایی مدارس، از مدارس مختلف سطح شهر و همینطور مدارس روستا، قدم در راه بازدیدهای میدانی نهادیم. هدف ما صرفاً یک نظارت اداری نیست، بلکه خلق یک فضای صمیمی و تعاملی در بخشهای مختلف آموزش و پرورش است.»
وی افزود: «ما در این مسیر، آمدهایم تا حقیقت را از نزدیک لمس کنیم و پلهای ارتباطی میان تصمیمگیرندگان و کادر اجرایی مدارس، مدیران و مهمتر از همه، دلهای پاک دانشآموزان استوار گردد. امیدواریم که بتوانیم با جمعبندی نیازمندیهای مدارس، در تصمیمگیریها و جلساتی که در شورای آموزشوپرورش انجام میشود، جوابگوی نیازها و کمبودها و احیاناً مشکلاتی که در حوزه آموزشوپرورش وجود دارد، باشیم.»
داراب جلیل جزئیات این بازدید میدانی را شرح داد: «در این بازدید میدانی، حضور ما تنها محدود به دفاتر مدیریت نبود. با حضور سر کلاسها و در کنار دانشآموزان عزیز، جویای مسائل مختلف آموزشی شدیم تا وضعیت را از بُعد دانشآموزی رصد کنیم. سازماندهی دبیران، روند تامین نیروی متخصص برای پر کردن خلاءهای آموزشی و همچنین بررسی دقیق ظرفیت کلاسها برای اطمینان از کیفیت مطلوب تدریس، محور اصلی گفتگوهای ما با همکاران و کادر آموزشی بود.»
مدیر آموزش و پرورش لردگان در ادامه به دغدغههای زیرساختی و اجرایی مدارس پرداخت و تصریح کرد: «در کنار مسائل سازماندهی معلم، پیگیر نگرانیهایی شدیم که مدیریت مدرسه و کادر اجرایی در مورد کم و کاستهای فیزیکی مدرسه دارند. وضعیت کلاس درس، تجهیزات آموزشی و امکانات رفاهی، از جمله مواردی بود که در این بازدیدها باخبر شدیم.»
جلیل تأکید کرد که بخش مهمی از این بازدیدها، شنیدن صدای مطالبات دانشآموزان است: «ما با گفتوگوهای تعاملی که با دانشآموزان داشتیم، اظهارنظرها، مطالبات و تقاضاهایی که احیاناً آنها در مورد وضعیت مدرسه و امکانات خود دارند را ثبت کردیم تا تصویر کاملی از نیازهای مدرسه به دست آید.»
وی در پایان این گفتوگو خاطرنشان ساخت: «این فرآیند، نقطه پایان گزارشدهی نیست، بلکه سرآغاز یک فرآیند منسجم تصمیمسازی و برنامهریزی است. امیدواریم که بتوانیم با جمعبندی دقیق و مدون نیازمندیهای مدارس و گفتوگویی سازنده با مسئولین، در تصمیمگیریهایی که در کمیتهها و در جلسات راهبردی شورای آموزشوپرورش انجام میشود، نقشآفرینی مؤثر داشته و به صورت شایسته و مدبرانه، پاسخگوی نیازها، کمبودها و احیاناً مشکلاتی باشیم که در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد.»
ارسال دیدگاه