مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای رودان:

قصه‌های یک قوم مانند گنجینه‌ای سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود

هرمزگان (پانا)- در آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی که با حضور پرشور نوآموزان، دانش آموزان، اولیا و مربیان برگزار گردید از تمامی ۱۳۴ دانش‌آموز راه یافته به مرحله نهایی جشنواره تقدیر گردید و در این مراسم تعدادی از آثار برتر، قصه‌ خود را به صورت زنده برای حاضرین اجرا کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌های یک قوم مانند گنجینه‌ای سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود

 مدیرکانون فرهنگی وهنری شهدای رودان در آیین اختتامیه این جشنواره در گفت‌و‌گو با پانا اظهار داشت: قصه‌گویی هنری باستانی از ایران زمین است و در قصه‌گویی می‌توان مفاهیم فرهنگ ساز امید، عشق، ایثار، صبر و ارزش‌های والای انسانی را به کودکان و نوجوانان انتقال داد.

رحیم سالاری با بیان کرد: قصه‌های یک قوم مانند گنجینه‌ای سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود و گوش‌دادن به قصه‌ها مهم‌ترین راه‌های انتقال فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه است.

سالاری قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را ضروری برشمرد و یادآور شد: در قصه‌گویی امیدواری برای آینده بهتر در قصه‌ها آموخته می‌شود.

در ادامه حاجی احمدی (معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودان) و محمد نجفی (معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان) به ایراد سخنانی در خصوص کارکردهای تربیتی و روانشناختی قصه گویی و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های خلاقانه در اجرای قصه گویی جهت ایجاد تعادل بین سنت ها و مدرنیته پرداختند و قصه گویی را هنری برشمردند که مادر بسیاری از هنرهای دیگراست.

در پایان این جلسه جابر نجفی (دبیرجشنواره) ضمن ذکر اقداماتی که توسط دبیرخانه قصه گویی کانون فرهنگی و هنری شهدای رودان در راستای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره برگزار شده است، به قرائت بیانیه این جشنواره پرداخت براساس این گزارش دومین جشنواره قصه گویی امیدان فردا از مهرماه آغاز به کار نمود و سپس در مناطق مختلف به برگزاری کارگاه آموزشی پرداخت و آثار برتر انتخاب و داوری گردید و در مرحله نهایی ۵۴ اثر به عنوان آثار برتر شهرستانی انتخاب گردید.

 

دانش آموز خبرنگار: شیدا کمالی

 

خبرنگار : شیدا کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار