پیگیری برخط مشکلات ناشران و مخاطبان نمایشگاه کتاب سی‌وششم

مرکز تماس و پشتیبانی ثبت‌نام و فروش مجازی کتاب چه عملکردی داشت؟

تهران (پانا) - مرکز تماس و پشتیبانی ثبت‌نام و فروش مجازی سی‌وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعالیت خود را از ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ آغاز کرد. پیش‌بینی می‌شود فعالیت این مرکز تا ۳۱ تیرماه ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۵۷۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری برخط مشکلات ناشران و مخاطبان نمایشگاه کتاب سی‌وششم

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یکی از بخش‌های مهم و پشتیبان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در کشورمان، که به دلیل پشت صحنه بودن کمتر دیده می‌شود، مرکز تماس و پشتیبانی ثبت‌نام و فروش مجازی کتاب است. این مرکز از دو ماه قبل از آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای پاسخگویی و ارائه خدمات ثبت نام به ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کار خود را آغاز می‌کند و هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه فرآیند پاسخگویی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه و راهنمایی خریداران کتاب‌های بخش مجازی را برعهده می‌گیرد. فرآیندی که تا دو ماه پس از پایان نمایشگاه کتاب ادامه می‌یابد.

مرکز تماس و پشتیبانی ثبت‌نام و فروش مجازی سی‌وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فعالیت خود را از ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ با هفت نیرو و میانگین ۱۰ ساعت کار در روز آغاز کرد و در بالاترین سطح کاری به ۵۲ نفر رسید. 

این مرکز تا پیش از پایان نمایشگاه در دو نوبت کاری از هشت صبح تا ۲۴ فعالیت خود را پیگیری می‌کرد. هم اکنون مرکز بعد از گذشت ۱۰ روز از پایان نمایشگاه همچنان با ۲۵ نیرو به کار خود ادامه می‌دهد که در روزهای آینده بنا به پیشرفت کار از تعداد نیروها کاسته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود فعالیت این مرکز تا ۳۱ تیرماه ادامه پیدا کند. فعالیت مرکز تماس و پشتیبانی از ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ تا ۴ خرداد ۱۴۰۴ تعداد ۱۵۱۶ نفر-روز و حداقل ۱۵۱۶۰ نفر-ساعت در مرکز تماس و پشتیبانی بوده است. این میزان به نسبت ادوار گذشته با ارتقای عملکرد سامانه و سطح آموزش‌ها کاهش یافته است.

شرح مختصری از فعالیت‌ها 

برخی از فعالیت‌های این مرکز عبارت بودند از:

۱) اصلاح و توسعه سامانه‌های ثبت‌نام و فروش‌ مجازی (ایجاد اصلاحات زیرساختی و روان شدن پشتیبانی و انجام امور نسبت به سال قبل با توجه به افزایش میزان ثبت‌نام‌های ناشران در بخش‌های حضوری و مجازی و نیز میزان سفارشات فروش مجازی)

۲) پشتیبانی ثبت‌نام ناشران داخلی در بخش‌های حضوری و مجازی

۳) بررسی و نهایی سازی بیش از ۶۴۶۷ مورد قراردادهای حق‌العمل‌کاری ناشران

۴) بررسی تعداد ۴۰۹۱ پرونده‌های مالیاتی، حساب‌های بانکی ناشران و کمک به تجاری‌سازی حساب‌های مالیاتی ناشران جهت صدور دستگاه‌های کارتخوان

۵) همکاری با شرکت سداد به منظور تعریف دستگاه‌های کارتخوان بخش حضوری

۶) هماهنگی‌های لازم در خصوص صدور کارت‌های شناسایی

۷) هماهنگی با بخش‌های عمومی، دانشگاهی، آموزشی، الکترونیک و کودک و نوجوان درباره ثبت متراژهای نهایی و موقعیت غرفه‌های جانمایی شده جهت آماده‌سازی سامانه اطلاع‌رسانی

۸) هماهنگی با واحد مالی به منظور صدور صورتحساب‌های ناشران و امور مالی بخش فروش‌مجازی

۹) آموزش نیروهای جذب شده پاره‌ وقت در مرکز تماس و پشتیبانی ثبت‌ نام و فروش ‌مجازی

۱۰) پشتیبانی ناشران بخش‌های داخلی و خارجی در خصوص آماده‌ سازی پنل‌های کاربری فروش‌ مجازی

۱۱) پشتیبانی روزانه خریداران در خصوص نحوه عضویت، تشکیل سبد، استفاده از یارانه، پیگیری مرسولات

۱۲) پیگیری ارسال سفارشات و رفع مغایرت‌های موجود از طریق ناشران و شرکت پست

۱۳) رصد عملکرد ناشران و زیرسامانه‌های همکار در انجام امور فروش‌ مجازی 

۱۴) پشتیبانی لازم به ناشران در خصوص عضویت در سامانه پست کتاب و اتصال به صفحه کاربری

همچنین گزارش این بخش از تماس‌ها و پاسخگویی‌ها حاکی از آمارهای زیر از روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ تاکنون است:

تعداد کل تماس‌های ورودی:‌ ۸۶۱۷۸

تعداد کل تماس‌های خروجی: ۲۴۲۹۶

تعداد پیام‌ها و تیکت‌های ناشران: ۳۴۸۵۹

تعداد تیکت‌های خریداران: ۲۷۰۷۴

تعداد ایمیل‌های پاسخ‌داده شده ناشران و خریداران: ۲۷۴۸

بررسی تعداد ۳۹۶ نامه دریافتی از دبیرخانه نمایشگاه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار