معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

بازدید سرگروه‌‎های آموزشی از مدارس با رویکرد یاری‌رسانی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان انجام گیرد

فارس (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: بازدیدهای سرگروه‌های آموزشی از مدارس با رویکرد یاری‌رسانی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان انجام گیرد.

کد مطلب: ۱۶۱۷۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سرگروه‌‎های آموزشی از مدارس با رویکرد یاری‌رسانی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان انجام گیرد

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  ژیلا حیدری در جمع سرگروه‌های آموزشی، روسای کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی و سرگروه‌های منتخب استانی، با اشاره به نگاه آموزشی رئیس‌جمهور بر اصلاح روش‌های تدریس با محوریت محیط مثبت یادگیری بر ضرورت تقویت گروه‌های آموزشی و تکنولوژی در قالب طرح توانا تأکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استفاده از روش‌های فعال تدریس همچون یادگیری مبتنی بر بازی و پروژه، بحث گروهی، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تولید محتوا می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد محیط‌های مثبت یادگیری باشد، افزود: هدف اصلی این رویکرد، کاهش افت تحصیلی و افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به یادگیری در دوره ابتدایی است.

حیدری نقش سرگروه‌های آموزشی را در تحقق این اهداف کلیدی دانست و تصریح کرد: سرگروه‌ها باید با تولید محتوای آموزشی مبتنی بر روش‌های فعال تدریس، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، طراحی فعالیت‌های ابتکاری و همراهی مستمر با معلمان، بازوی اجرایی توانمندی برای ارتقای کیفیت یادگیری باشند.

وی با اشاره به حضور سرگروه‌ها در دوره توانمندسازی توانا در تابستان سال جاری گفت: سرگروه ها با بهره‌گیری از این آموزش‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی مؤثری در جریان یاددهی ـ یادگیری داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: بازدیدهای همه‌جانبه و بالینی از مدارس باید با رویکرد یاری‌رسانی به معلمان، مدیران و دانش‌آموزان انجام گیرد تا زمینه پشتیبانی واقعی و مؤثر از جریان آموزش فراهم شود.

خبرنگار : فاطمه نیکوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار