اجرای طرح تحول آموزشوپرورش، گامی اساسی برای آینده نظام آموزشی کشور است
شهریار(پانا)- عضو شورای عالی آموزش و پرورش مجلس، در حاشیه اجلاس رؤسای آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از مدیران این حوزه، اجرای قانون رتبهبندی معلمان و تدوین طرح تحول آموزشوپرورش را از دستاوردهای مهم مجلس برشمرد.

در حاشیه سیوهشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، حسین حقوردی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی، در سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات دکتر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مدیران وزارتخانه، همچنین یوسف بهارلو مدیرکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران، تأکید کرد: با وجود شرایط دشوار از جمله جنگ ۱۲ روزه اخیر، با تدابیر اندیشیده شده، حتی یک روز و یک ساعت هم از روند پیگیری امور مهم آموزشی عقبماندگی نداشتهایم که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به نقش کلیدی مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات آموزشوپرورش افزود: در دوره گذشته، مهمترین مصوبات کمیسیون آموزش مجلس مربوط به آموزشوپرورش بود. یکی از اساسیترین آنها، قانون رتبهبندی معلمان بود که پس از ۱۲ سال مطالبهگری فرهنگیان، در مجلس یازدهم محقق شد، هرچند این قانون همچنان نیازمند رفع ایرادات و تکمیل است.
حقوردی ادامه داد: در دوره کنونی مجلس، مهمترین برنامه کمیسیون آموزش، بررسی طرح تحول در نظام آموزشوپرورش است. این طرح با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس، وزارت آموزشوپرورش، سازمان برنامهوبودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تهیه شده است. طرح مذکور شامل ۲۱ ماده است که تاکنون ۱۴ ماده آن به تصویب رسیده و اجرای آن تحولات زیرساختی در آموزشوپرورش به همراه خواهد داشت.
وی همچنین تأکید کرد:انسجام و هماهنگی میان مجلس، کمیسیون آموزش و وزارت آموزشوپرورش در بررسی این طرح بیسابقه بوده و هدف اصلی از تصویب آن، رفع مشکلات جاری آموزشوپرورش و طراحی آیندهای باکیفیت برای نظام آموزشی کشور است.
ارسال دیدگاه