​مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان:

انضباط در مدارس نتیجۀ همکاری مثبت خانواده، معلمان و دانش‌آموزان است

بهارستان یک‌‌(پانا)- مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، انضباط در مدارس را نتیجۀ همکاری مثبت خانواده، معلمان و دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۷۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
انضباط در مدارس نتیجۀ همکاری مثبت خانواده، معلمان و دانش‌آموزان است

زهرا سهرابی‌نیا، مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، در گفت‌وگو با پانا درباره چالش‌های تربیتی و انضباطی دانش‌آموزان بیان کرد: «یکی از چالش‌های اصلی انضباط در مدارس، بروز رفتارهای ناپسند از سوی دانش‌آموزان است که ممکن است به دلایلی مانند فشارهای اجتماعی یا عدم توجه کافی رخ دهد. همچنین تاخیرها، غیبت‌ها، بی‌نظمی در کلاس و مشاجره میان دانش‌آموزان از دیگر مشکلات انضباطی هستند که باید با برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوران، به آنها رسیدگی شود.»

وی افزود: «روش‌های تربیتی مؤثر شامل یادگیری مبتنی بر فعالیت، بازی و تعاملات مثبت است که در عمل انگیزه و علاقه دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد. رعایت اصول همکاری و مشارکت در فعالیت‌ها، تشکیل صف منظم و آموزش اجرای برنامه‌های آغازین نیز از راه‌های تقویت نظم و تعامل گروهی است.»

سهرابی‌نیا با تأکید بر نقش والدین گفت: «والدین نقش مهمی در تربیت و یاددهی انضباط دارند و همکاری نزدیک با آنها از طریق جلسات توجیهی و مشاوره‌ای می‌تواند ارتباط موثر را تقویت کند. تشویق والدین به مشارکت در فعالیت‌های مدرسه و آموزش نظم در منزل باعث تقویت انضباط دانش‌آموزان در مدرسه می‌شود. همچنین پیگیری موارد انضباطی از طریق تماس با والدین به کاهش مشکلات کمک می‌کند؛ بنابراین انضباط نتیجه همکاری مثبت خانواده، معلمان و دانش‌آموزان است.»

وی درباره ایجاد فضای مدرسه بیان کرد: «محیط مدرسه باید امن و حامی باشد تا دانش‌آموزان بتوانند احساسات و نظرات خود را آزادانه بیان کنند. همچنین با انجام فعالیت‌های منظم به دانش‌آموزان باید آموزش داده شود که رعایت نظم، باعث تسریع و بهبود انجام کارها می‌شود و این موضوع به کمک کادر مدرسه خواهد آمد.»

سهرابی‌نیا در پایان افزود: «مشارکت دانش‌آموزان در ایجاد نظم و ایفای نقش در کادر مدرسه، آنها را با چالش‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود امور آشنا می‌کند. چالش‌های فرهنگی در مدارس نیز با اجرای برنامه‌های آغازین، مراسم و مسابقات مختلف قابل کاهش است. انضباط نه تنها به رفتار دانش‌آموزان بلکه به محیط، خانواده و روش‌های تربیتی وابسته است؛ بنابراین باید از روش‌های جامع و مشارکتی برای بهبود وضعیت انضباطی بهره برد.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ هلیا کریم‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار