دبیر زبان عربی آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان:

یادگیری زبان‌های چندگانه موجب رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است

بهارستان یک(پانا)- دبیر زبان عربی آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، یادگیری زبان‌های چندگانه را موجب رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۵۶۱۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری زبان‌های چندگانه موجب رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه‌های
 مختلف است

نادره زاهدی، دبیر زبان عربی آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به فواید یادگیری زبان‌های چندگانه، بیان کرد: «یادگیری زبان‌های چندگانه موجب می‌شود که توانایی گفتار دانش‌آموزان تقویت شود و همچنین مهارت یادگیری دروس دیگر نیز برای این دانش‌آموزان آسان‌تر خواهد بود؛ این امر باعث رشد مغز آنان شده و مهارت یادگیری را در آن‌ها افزایش می‌دهد. در نتیجه، یادگیری زبان‌های چندگانه باعث رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف خواهد شد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «برای یادگیری زبان عربی، بهترین راهکار، تمرین در گفتار است. برای مثال، دانش‌آموزان سعی کنند تا با یکدیگر در مدرسه یا خانه مکالمه به زبان عربی داشته باشند یا کتاب و داستان‌هایی به زبان عربی بخوانند تا با تمرین‌های گفتار و نوشتار در این درس موفق باشند.»

با اشاره به اهمیت زبان عربی افزود: «زبان عربی به هویت فرهنگی، اجتماعی و دینی دانش‌آموزان کمک می‌کند؛ چراکه امروزه بیشتر کشورهای اسلامی عرب‌زبان هستند. همچنین، زبان عربی زبانی زنده و نخستین زبان دین اسلام است. یادگیری زبان عربی می‌تواند درک دانش‌آموزان را نسبت به آموزه‌های اسلامی عمیق‌تر نماید و روحیۀ آداب و معاشرت اجتماعی را در آن‌ها تقویت کند.»

وی درباره ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان‌ها اظهار کرد: «جذاب ساختن فرآیند یادگیری برای دانش‌آموزان، امری ضروری است. برای ایجاد انگیزه می‌توان از فعالیت‌های گروهی، امکانات آموزشی متنوع، فیلم‌های آموزشی، و ارائه یا تحقیق توسط خود دانش‌آموزان استفاده کرد. اگر دانش‌آموزان به کاربردهای گسترده یادگیری زبان‌ها پی ببرند، تلاش بیشتری برای آموختن آن‌ها خواهند کرد.»

زاهدی درباره چالش‌های دبیران زبان عربی و دیگر زبان‌های خارجی تصریح کرد: «یکی از چالش‌ها، ناتوانی برخی دانش‌آموزان در درک زبان‌های غیر مادری است. این مسئله اغلب به نبود انگیزه کافی و محدود کردن یادگیری به کلاس درس بازمی‌گردد. همچنین، مدت زمان کم کلاس‌ها و محیط آموزشی نامناسب از دیگر موانع یادگیری مؤثر زبان هستند.»

در پایان، با تأکید بر نقش خانواده‌ها در یادگیری دانش‌آموزان گفت: «خانواده‌ها با ایجاد محیطی مثبت و حمایتی می‌توانند انگیزه یادگیری را در فرزندان افزایش دهند. تهیه منابع آموزشی مانند کتاب‌ها و نرم‌افزارها، فراهم کردن فرصت‌هایی برای مکالمه روزمره و همکاری با معلمان بسیار مؤثر است. مهم‌تر از همه، شناخت نیازها و علایق دانش‌آموزان نقش کلیدی در پیشرفت آن‌ها ایفا می‌کند.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ هلیا کریم‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار