مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان:

پیش‌دبستانی در استان باید رایگان شود / همراهی اولیا کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است / صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

اهواز –( پانا) مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به وضعیت تعلیم‌وتربیت در استان گفت: «پیش‌دبستانی در خوزستان باید رایگان شود، چرا که نیمی از نوآموزان دوزبانه هستند و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های دوره پیش‌دبستانی را ندارند.»

کد مطلب: ۱۶۳۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
 پیش‌دبستانی در استان باید رایگان شود / همراهی اولیا کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است / صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش خوزستان، ناصر علی‌فر روز سه‌شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ در نشست تخصصی مستقل مدیران مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی ناحیه یک اهواز و حمیدیه که در سالن فردوسی ناحیه یک برگزار شد، از معاونت آموزش ابتدایی استان به دلیل اجرای سیاست‌های دولت در حوزه تعلیم‌وتربیت قدردانی کرد.

علی‌فر با بیان اینکه «تعلیم و تربیت حرفه ما و مایه افتخار ماست»، گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان باید متناسب با شرایط ویژه استان دیده شود. او یادآور شد: «استان خوزستان سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی بوده و این موضوع عدم توسعه و تخریب زیرساخت‌ها را به دنبال داشته است.»

وی با تأکید بر اینکه نباید شهرستان‌های استان با یکدیگر مقایسه شوند، افزود: «هر شهرستان شرایط خاص خود را دارد و سنجش آن‌ها باید بر اساس ویژگی‌ها و بافت خودشان انجام شود.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به نقش مدیران در تحول آموزشی اظهار کرد: «مدیر مدرسه محور تحول است و برای افزایش کیفیت آموزش، باید محتوای آموزشی ارتقا یابد.»

او همچنین صنایع استان را به عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود فراخواند و گفت: «ساخت مدرسه و تجهیز آن ضروری است، اما توجه به مسائل آموزشی نیز باید در اولویت قرار گیرد.»

علی‌فر در ادامه با تأکید بر اهمیت مشارکت خانواده‌ها بیان کرد: «اولیا شرکای راهبردی ما هستند. حضور آنان در کنار مدرسه یکی از عوامل مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.»

وی به انتشار نخستین کارنامه عملکرد نواحی و مناطق چهل‌گانه استان اشاره کرد و افزود: «در این کارنامه‌ها هر منطقه با عملکرد سال‌های قبل خود سنجیده شده، نه با سایر مناطق؛ چراکه مقایسه مناطق با شرایط متفاوت، درست و دقیق نیست.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان خطاب به مدیران مدارس گفت: «هر مدرسه باید با گذشته خود سنجیده شود و مدیران با بررسی عملکرد سال‌های پیش، برای ارتقای شاخص‌های آموزشی برنامه‌ریزی کنند.»

او با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به آموزش‌وپرورش اظهار کرد: «در تاریخ ایران، آموزش‌وپرورش کمتر در اولویت نخست دولت‌ها بوده، اما دکتر پزشکیان این حوزه را در صدر توجه قرار داده و ۷۰ درصد زمان بازدیدهای استانی خود را به مسائل تعلیم‌وتربیت اختصاص می‌دهد.»

علی‌فر ساخت مدرسه «پردیس ایران» در ناحیه یک اهواز در مدت هفت ماه را نمونه‌ای از عدالت آموزشی دولت دانست و افزود: «تغییر چیدمان کلاسی و ایجاد نشاط در مدارس ضروری است تا دانش‌آموزان به یادگیری علاقه‌مند شوند.»

وی مدیران مدارس را «ناخدای کشتی تعلیم‌وتربیت» توصیف کرد و گفت: «رفتار مدیر مستقیماً بر رفتار معلم و در نتیجه بر دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین مدیران باید منعطف و صبور باشند.»

علی‌فر با اشاره به لزوم اجرای «مدرسه تراز» بیان کرد: «مدرسه تراز پنج رکن دارد و مدیران باید ابتدا وضع موجود را بررسی و سپس شاخص‌های جذب، پوشش تحصیلی و بازماندگی را مشخص کنند. همچنین پیگیری شخصی دانش‌آموزانی که غیبت طولانی دارند ضروری است.»

وی در پایان گفت: «برای سال تحصیلی جدید ۱۲ مدرسه ضمیمه متوسطه اول در دورترین نقاط استان ساخته شده تا دانش‌آموزان دختر از تحصیل بازنمانند.»

 

منبع : اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان خبرنگار : اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار