آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی برگزار شد
اصفهان(پانا) - آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با حضور اساتید و مدیران این حوزه و با برگزاری دورههای آموزشی، دریافت ایدههای خلاقانه و داوری آثار در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با حضور اساتید و مدیران این حوزه و با برگزاری دورههای آموزشی، دریافت ایدههای خلاقانه و داوری آثار در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
این جشنواره که به همت مؤسسه آموزش عالی دانشپژوهان پیشرو، دپارتمان ارتباطات و مطالعات اصفهان و نماینده باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در اصفهان برگزار شد باهدف ترویج نوآوری و خلاقیت، تبادل تجربیات، ارائه مدل های موفق و معرفی برترین های حوزه روابط عمومی با اعلام ۱۶ اثر برگزیده به کار خود پایان داد.
در این جشنواره طی ۴روز ۴۰ ساعت بوت کمپ آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد که نهایتا با ۸۷طرح اولیه و سپس ۴۰ طرح برگزیده، مراحل داوری آن شروع و درپایان شهرداری اصفهان با کسب بیشترین رتبه از ۱۶ طرح برگزیده در جایگاه نخست قرار گرفت.
هادی زمانی رئیس جشنواره ملی ایدههای خلاق روابط عمومی در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: «هدف اصلی این جشنواره ارتقای سطح کیفی و توانمندسازی کارشناسان روابط عمومی است. روابط عمومی دانشی پویا و خلاق است که هر روز اطلاعات و رویکردهای تازهای به آن اضافه میشود. جشنواره تلاش دارد با تعریف یک سطح استاندارد کیفی و برگزاری دورههای آموزشی، زمینه رشد علمی و مهارتی فعالان این حوزه را فراهم کند.»
وی با اشاره به تفاوت جشنواره امسال نسبت به ادوار گذشته افزود: «امسال بوتکمپهایی برگزار شد که علاوه بر آموزش مهارتها، به یک کمپین اطلاعرسانی گسترده تبدیل شد. همچنین بسیاری از ایدههای ارائهشده در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بود که نشان میدهد این فناوری جایگاه مهمی در عرصه ارتباطات پیدا کرده است.»
رئیس جشنواره ملی ایدههای خلاق روابط عمومی همچنین از همکاری نزدیک دپارتمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با مرکز نوآوری بنیاد مستضعفان و شهرک علمی و تحقیقاتی خبر داد و گفت: «تصمیم داریم ایدههای برتر جشنواره را به این مراکز منتقل کنیم تا امکان اجرا و تبدیل شدن به طرحهای عملیاتی را پیدا کنند.»
وی خطاب به نوجوانان تأکید کرد: «به دنبال آرزوهای خود بروید و آنها را به هدف تبدیل کنید. به چیزهای کوچک قانع نباشید و مطمئن باشید هیچ آرزویی دستنیافتنی نیست. همچنین مطالعه آثار بزرگان ادب فارسی مانند بوستان و گلستان میتواند ذهن شما را پرورش دهد و الهامبخش آرزوها و ایدههای بزرگ باشد.»
همچنین مهدی محسنینیا، دبیر کمیته علمی جشنواره نیز در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار پانا درباره ورود خود به حوزه روابط عمومی گفت: «فعالیت حرفهایام را از نوجوانی با خبرنگاری آغاز کردم و از دهه هشتاد وارد حوزه ارتباطات شدم و تحصیلاتم را نیز در این رشته ادامه دادم. در ابتدا قصد داشتم پزشکی بخوانم و چند سال هم در این رشته تحصیل کردم اما پس از انصراف، جامعهشناسی را انتخاب کردم و همین باعث شد به حوزه ارتباطات توجه بیشتری داشته باشم.»
وی درباره شباهتهای روابط عمومی و خبرنگاری افزود: «این دو حوزه شباهتها و تفاوتهایی باهم دارند. روابط عمومی امروز ساختاری بینرشتهای دارد که رسانه، ادبیات، هنر، جامعهشناسی و مدیریت را در بر میگیرد. یک مدیر روابط عمومی موفق باید تخصصهای بینرشتهای داشته باشد.»
دبیر کمیته علمی جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با اشاره به خاطرات کاری خود گفت: «تجربههای زیادی در طول فعالیتهایم داشتهام اما جشنواره و کنفرانس ملی ایدههای خلاق روابط عمومی از بهترین خاطرات من است.»
وی خطاب به خبرنگاران جوان توصیه کرد: «خبرنگاران باید بر برند شخصی خود کار کنند، برای مطرح شدن عجله نداشته باشند و علم و تجربه را همزمان دنبال نمایند. همچنین مطالعات بینرشتهای در کنار تحصیل و تجربه اهمیت بسیاری دارد.»
محسنینیا با تأکید بر نقش شنونده فعال در روابط عمومی اظهار داشت: «گوش دادن بهمراتب مهمتر از حرف زدن است. اگر شنونده فعال باشید، کلام شما موجز و دقیق خواهد شد و میتوان در کوتاهترین جملات، معانی گستردهای را منتقل کرد.»
در ادامه به تأثیر فناوری بر روابط عمومی نیز اشاره کرد و گفت: «فناوری، اصول روابط عمومی را تغییر نداده اما سرعت اطلاعرسانی را افزایش داده است.»
وی درباره مدیریت ارتباط در شرایط بحرانی توضیح داد: «در مواقع بحرانی باید در کوتاهترین زمان ممکن شرایط را بررسی و پاسخ مناسب را به رسانهها منتقل کرد تا سازمان به مرجع اصلی اطلاعات تبدیل شود و از انتشار شایعات جلوگیری گردد.»
محسنینیا در پایان با اشاره به آینده روابط عمومی برای نسل جوان اظهار کرد: «آینده روابط عمومی روشن است، زیرا نسل امروز با ابزارهای نوین آشنایی کامل دارد و میتواند آیندهای متفاوت و اثربخش در این حوزه رقم بزند.»
انتهای پیام/ ابوالفضل میرخلفزاده
ارسال دیدگاه