صیدلو: تعامل و گفت و گو با سطوح مختلف مدیریتی از جمله راهکارهای کیفیت بخشی به فعالیت‌هاست

شهریار (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تعامل و گفت و گو با سطوح مختلف مدیریتی را از جمله راهکارهای کیفیت بخشی به فعالیت‌ها دانست.

کد مطلب: ۸۹۸۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو:  تعامل و گفت و گو با سطوح مختلف مدیریتی از جمله راهکارهای کیفیت بخشی به فعالیت‌هاست

همایش استانی تجلیل از برگزیدگان امور تربیتی شهرستان‌های استان تهران با حضور محمد صیدلو، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران و اعضای شورای معاونین و فعالان عرصه امور تربیتی استان در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با تبریک ایام هفته امور تربیتی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که معماران این عرصه بودند، گفت: من از چند وجه به این جمع تعلق دارم، زیرا با اینکه رشته تحصیلی من در تربیت مدرس ادبیات بوده ولی بیشتر در کسوت خادمی و معلمی قرآن و فعالیت در معاونت پرورشی فعالیت کرده‌ام.
صیدلو با تشکر از زحمات بی‌شائبه همکاران امور تربیتی گفت: خروجی فعالیت‌های شما شاید در آمارهای مرسوم بصورت شاخص ترسیم نشود ولی نتایج تلاشهایتان در تربیت نسل‌ها در جامعه به‌خوبی مشخص است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: از همان سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی با توجه به حضور افرادی در جامعه که خیلی با این آرمان‌ها همسویی نداشتند که در نظام آموزش و پرورش هم تعداد قلیلی از این افراد بودند، وجود نهادی برای تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب به خوبی احساس می‌شد که معماران و دلسوزان این عرصه شیهدان رجایی و باهنر این نهاد مقدس را تاسیس کردند.
او در ادامه افزود: در دوران جنگ تحمیلی رسالت مربی تربیتی بسیار مهم بود و بعد از جنگ هم که با تهاجم فرهنگی مواجه شدیم تا امروز این نقش با پیچیدگی‌های خاص خودش همراه بوده است.

صیدلو با اشاره به اینکه فضای گفتمان در سطوح مختلف مدیریتی، کیفیت فعالیتها را افزایش می‌دهد، گفت: بزرگترین اشتباهی که ممکن است به آن دچار شویم و ممکن است ما را از رسالتمان دور کند این‌است که ما فکر کنیم به تنهایی متولی امر تربیت دانش‌آموزان هستیم در حالیکه باید با تعامل با دیگر همکاران بتوانیم در زمینه پرورش دانش‌آموزان تلاش کنیم.

او صرفا مذهبی جلوه‌دادن فعالیت در امورتربیتی را نادرست دانست و اظهار داشت: ما باید از ظرافت‌های زیبای مذهبی و ملی در زمینه‌های مختلف بهره ببریم تا بتوانیم در تربیت دانش‌آموزان در همه ساحتهای تربیتی موفق باشیم و در مقابل همه تهاجم‌هایی که نسل‌های آینده ما را در خطر قرار می‌دهد واکسینه کنیم.

صیدلو با اشاره به اینکه در مواجه با فن‌آور‌های جدید نباید آن را محدود کنیم گفت: امروزه دانش‌آموزان فقط از ما و خانواده‌هایشان تاثیر نمی‌پذیرند بلکه دسترسی آنها به انواع فضاهای اجتماعی و مجازی باعث شده که اطلاعات متعددی را کسب کنند که باید ما با بروز رسانی اطلاعات خود و ایجاد قدرت تحلیل و بررسی و فرهنگ سازی، طریقه استفاده صحیح از این امکانات را برایشان فراهم کنیم.

او آگاهی کامل از فضای پیرامونی را از جمله‌ ویژگی‌های همکاران حوزه پرورشی عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیان شد راهکارهای متعددی را برای نظم آموزشی ترسیم نموده‌است که می‌توان از آن بهره برد، به عنوان مثال نگاه به آموزش و پرورش و بومی سازی موفقیت‌های کشورهای دیگر می‌تواند ما را در سریعتر رسیدن به اهدافمان کمک کند.

این مقام مسول رشد نارضایتی در میان جامعه را از آفت‌های هر سیستمی دانست و افزود: برای برقراری عدالت باید با مفاسد در هر سطحی مقابله کرد تا اعتماد آحاد مردم سلب نشود، زیرا منفعت طلبانی هستند که امید به ناامیدی و افسردگی مردم دارند تا شرایط را به نفع خود مدیریت کنند.

در ادامه این همایش از برگزیدگان امور تربیتی در مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار