سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان: با روش های تربیتی گذشته نمی‌توان دانش‌آموزان امروز را برای فردای کشور تربیت کرد

خرم آباد (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت آشنایی مربیان پرورشی باید با علوم و تکنولوژی روز گفت : باید در تربیت دانش آموزان متناسب با مقتضیات و شرایط روز از روش های تربیتی مناسب استفاده کرد و نمی توان با روش های تربیتی گذشته ؛ دانش آموزان امروز را برای فردای کشور تربیت کرد .

کد مطلب: ۸۰۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان: با روش های تربیتی گذشته نمی‌توان دانش‌آموزان امروز را برای فردای کشور تربیت کرد

محمد حسین احمدی با تبریک سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی افزود: جوامع در حال تغییرو تحول اند و در هر زمانی مسائل جدیدی پا به عرصه اجتماع می گذارند که شاید در گذشته مثل و مانندی برای آنها وجود نداشته است .

وی افزود : امروزه فضاهای ارتباطی مجازی و شبکه های ارتباطی جهانی بخش عمده ای از وقت دانش آموزان را به خود اختصاص داده و مربیان پرورشی اگر به این علوم و تاثیراتی که بر روح و روان دانش آموزان دارند ، آشنایی و تسلط نداشته باشند ، نمی توانند متناسب با این شرایط از روش های تربیتی مناسب استفاده کنندو آسیب های آن را به حداقل برسانند .

احمدی با بیان اینکه در تربیت دانش آموزان باید همه جانبه نگر بودو به مسائل تربیتی هم به صورت عمیق نگاه کرد ادامه داد : در تربیت دانش آموزان مصونیت بخشی مقدم بر محدودیت گرایی است و باید به این مطلب دقت نظر داشت .

وی اضافه کرد : با شناخت صحیح از ویژگی‌‌های روحی و روانی دانش آموزان، می توان مسیر تربیت صحیح را برای آنها انتخاب کرد و از آن‌ها انسان هایی جامعه پذیر برای آینده کشور پرورش داد .

احمدی محبت را یکی از ابزارهای قوی در تربیت دانش آموزان به حساب آوردو افزود : باید با محبت به دانش آموزان ، شفقت ، دلسوزی و خیرخواهی زمینه تربیت پذیری آنان را فراهم کردو در این روش به سیره رسول اکرم (ص) تاسی کرد .

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : مربی پرورشی ابتدا باید با دنیای کودکان و نوجوانان آشنا شود تا بتواند بر اساس امکانات موجود و نیاز فراگیران نسبت به تربیت صحیح و آماده نمودن آنها برای زندگی در جامعه اقدام نماید.

احمدی در پایان سخنان خود تصریح کرد : برای این که تعلیم و تربیت از چارچوب محدود مدرسه خارج شود و کارکرد اجتماعی آن در جامعه روشن شود، باید تربیت اجتماعی سرلوحه روش ها ی آموزش و پرورش قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار