«طراحی آموزشی»،«رسانه ها»و «تأکیدبر ارائه» سه الگوی مثلث یادگیری

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت طراحی آموزشی، رسانه های بی شمار و تأکید بر ارائه، سه الگوی مثلث ارتقای یادگیری به شمار می روند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
«طراحی آموزشی»،«رسانه ها»و «تأکیدبر ارائه» سه الگوی مثلث یادگیری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: چهار رویکرد یاددهی- یادگیری؛ انتقالی، تعاملی، اکتشافی و فرآیندی ما را در دستیابی الگوی مثلث ارتقای یادگیری و در نهایت رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین یاری می کند.

وی، با بیان این مطلب که با شیوع اپیدمی کرونا، فرایند آموزش حضوری به غیرحضوری تغییر یافت و رویکرد ترکیبی در دوران کرونا، مطرح شد، افزود: به دنبال این تغییر رویکردها، نقش عوامل یادگیری از جمله؛ معلم، دانش آموز، محتوای آموزشی، اولیا، محیط یادگیری، ابزارهای ارزشیابی و روش های ارتباطی نیز دستخوش تغییر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش آموزان، تصریح کرد: اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی های شغلی معلمان و مهارتی دانش آموزان بهارستان علم و ادب است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، «دستاورد» را حاصل نگاه عمیق به کار و توجه وافر به اصول نظام تعلیم و تربیت در قاموس سند تحول بنیادین دانست وعنوان کرد: برخورداری از هدف، آرمان، دستاورد، عقلانیت و نگاه راهبردی 5 مسأله ای است؛ که ما را در فرایند حساس و خطیر تعلیم و تربیت و تحقق اهداف سند تحول یاری می کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که سند تحول یک روح و یک کالبد دارد، خاطرنشان کرد: اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد؛ از این رو توجه به روح سند تحول در نظام یاددهی- یادگیری که همان تربیت معلم با کیفیت است، بسیار ضروری است.

به گفته واقعی، دستیابی به اهداف سند تحول در سایه افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان و مهارت افزایی دانش آموزان، حاصل می شود و لازمه آن،«هم‌فکری» همراهی»،«مشارکت»،«تعامل سازنده سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش» و «تبادل تجربیات معلمان» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار