معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

بومی‌سازی آموزش‌ها، لازمه ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان/ پشتیبانی از یادگیری نوین، راه‌حل اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش

تحول آموزشی از کلاس درس آغاز می‌شود

تهران (پانا)‌ - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که مهم‌ترین هدف ما توانمندسازی معلمان و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های آنان از طریق آموزش‌های مستمر و اثربخش است. این دوره، سرآغاز یک مسیر تازه برای تحول واقعی در کلاس‌های درس کشور خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۸۶۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بومی‌سازی آموزش‌ها، لازمه ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان/ پشتیبانی از یادگیری نوین، راه‌حل اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش

سیدمصطفی آذرکیش در آیین اختتامیه دوره کشوری توانمندسازی منابع انسانی معاونت آموزش متوسطه در مشهد مقدس، بر ضرورت به‌کارگیری ابزارها و روش‌های نوین و خلاقانه به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین هدف ما توانمندسازی معلمان و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های آنان از طریق آموزش‌های مستمر و اثربخش است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در این گردهمایی تلاش کردیم جهت‌گیری‌های اصلی نظام آموزش‌وپرورش را مرور کرده و بر تعهد مشترک خود برای تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت تأکید کنیم. 

وی افزود: این مراسم اختتامیه در حقیقت سرآغاز یک مسیر تازه و تعهدی ماندگار میان ما و شما فرهنگیان عزیز است و امیدواریم بتوانیم در ادامه این مسیر، تحولی واقعی و پایدار در کلاس‌های درس کشور ایجاد کنیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد نوین آموزش در این دوره گفت: در این دوره تلاش شد از تمامی ظرفیت‌ها برای یادگیری مشارکتی، هم‌آموزی و یادگیری متقابل بهره‌برداری شود.

وی همچنین افزود: برای دستیابی به تحول اساسی در نظام آموزشی، ضروری است معلمان با روش‌های نوین تدریس، خلق موقعیت‌های متنوع یادگیری، طراحی مناسب فضای کلاس درس و به‌کارگیری شیوه‌های نوین ارزشیابی و سنجش آشنا شوند و این آموزه‌ها را در عمل به‌کار ببندند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: آنچه در این دوره آموختید تنها نقطه آغاز است و بدون تردید تحقق کیفیت مطلوب در آموزش و یادگیری نیازمند استمرار این مسیر و تقویت یادگیری مادام‌العمر معلمان است. در همین راستا، کانال‌های ارتباطی شما با وزارت آموزش‌وپرورش فعال خواهد بود و با برگزاری وبینارهای تخصصی، گروه‌های هم‌اندیشی و پشتیبانی علمی، در کنار شما خواهیم بود.

وی افزود: این دوره علاوه‌بر جنبه آموزشی، بُعد مدیریتی نیز داشت و از تمامی مدرسان خواسته شد با خلاقیت و بومی‌سازی محتوا، آموزش‌ها را متناسب با شرایط هر استان و منطقه برگزار کنند تا تحول در سطوح مختلف نظام آموزشی به‌طور همزمان و هماهنگ پیش برود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره ابعاد اجرایی این دوره گفت: در این مرحله ۲۲۴ نفر از همکاران ما، هرکدام ۶۴ ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند که در مجموع بیش از ۱۴ هزار نفر-ساعت آموزش با حضور اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر کشور همچون دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

وی افزود: تداوم آموزش‌ها به‌صورت مجازی دنبال خواهد شد و محتوای علمی ارزشمندی در اختیار معلمان قرار گرفته است تا بتوانند همواره در مسیر به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود گام بردارند. همچنین گروه‌های همفکری در شبکه «شاد» تشکیل شده است تا ارتباطات علمی و تجربی میان معلمان در سراسر کشور حفظ شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تحقق تحول آموزشی گفت: شما معلمان و مدیران مدارس، هسته اصلی ایجاد تحول در کلاس درس و مدیریت آموزشگاهی هستید. انتظار ما این است که معلمان از یک سو در کلاس‌های درس، فرآیند یادگیری دانش‌آموزان را متحول کنند و از سوی دیگر، در مدیریت مدارس نقشی فعال و اثربخش ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: معاونین آموزش‌وپرورش در استان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش موظف‌ هستند محتوای این دوره‌ها را بومی‌سازی کرده و مسیر توسعه حرفه‌ای معلمان را به‌صورت مستمر بهبود ببخشند.

آذرکیش در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با تلاش جمعی و همت والای فرهنگیان، در آغاز سال تحصیلی آینده شاهد تحقق این تفاهم مشترک باشیم و رئیس‌جمهور در هر کلاس درسی که حضور پیدا می‌کنند، نشانه‌های این تحول واقعی را از نزدیک مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار