رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

برای معلم هیچ جایگزینی در فرایند تربیت دانش‌آموز وجود ندارد

تهران (پانا) - همایش تجلیل از معلمان برتر استان البرز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ‌برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۶۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برای معلم هیچ جایگزینی در فرایند تربیت دانش‌آموز وجود ندارد

‌در این نشست که با حضور مسئولان استان البرز برگزار شد حجت‌الاسلام علی لطیفی ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و قرائت پیام مقام عالی وزارت، گفت: توفیق حضور در جمع معلمان و فرهیختگان نظام تعلیم و تربیت فرصت مغتنمی است و همواره این همراهی، احساس شوق و مسرت ویژه‌ای را برای من ایجاد می‌کند.

وی گفت: معلم از جمله عوامل موثر در تعلیم و تربیت است که هیچ عامل دیگری جایگزین آن نیست. اگر در فرایند تربیت امکانات، شرایط و بستر مناسبی نداشته باشیم، یا دانش‌آموزی کتاب درسی نداشته باشد، اما معلم دلسوز و فداکاری داشته باشید؛ می‌توان این کمبودها را پوشش داد، اما اگر معلم دلسوز، دغدغه‌مند و توانمندی نداشته باشیم هیچ جایگزین دیگری نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم عنصر مؤثر و مهم‌ترین بُعد تربیتی در فرایند تعلیم و تربیت است و همین مسئله است که معلم را به جایگاهی می‌رساند که به جرات می‌توان گفت با همه تحولاتی که در حوزه‌ فناوری و سایر حوزه‌ها رخ می‌دهد نه تنها نمی‌توان معلم را از فرآیند تربیت حذف کرد، بلکه باید به اعتلای جایگاه معلم بیشتر فکر کنیم. لذا فرصت هفته بزرگداشت مقام معلم؛ فرصت مناسبی برای یادآوری این مهم و تکریم نمادین معلم است.

‌لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهتمام و دغدغه ریاست‌جمهوری نسبت به آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر اولویت اساسی دولت توجه به امر تربیت است و اهتمام ویژه رئیس‌جمهور محترم نسبت به آموزش و پرورش مثال‌زدنی و ستودنی است. این مسئله که مطالبه رئیس‌جمهور از استانداران و سایر وزرا، میزان توجه آن‌ها به آموزش و پرورش است چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، لذا رئیس‌جمهوری بر مسند اداره جامعه قرار گرفته است که مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه آموزش و پرورش را مورد تأکید و توجه ویژه خود قرار داده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی محورهای اصلی نگاه رئیس‌جمهور در توجه به حوزه آموزش و پرورش را  شامل سه محور؛ محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس، کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش از طریق اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری و کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش از مسیر بهبود و ارتقای مدیریت مدرسه، عنوان کرد و افزود: مسئولیتی که امروز بر دوش ما و شما معلمان محترم هست مسئولیت سنگینی است. شکل دادن به شخصیت دانش‌آموز در مدرسه بر عهده ماست، بر این اساس رفتار، سلوک و عمل ما از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در شخصیت دانش‌آموز است که قطعاً عشق، علاقه و شیدایی که در وجود یکایک شما عزیزان وجود دارد اثرات مثبتش را در شکل‌گیری این شخصیت آینده‌ساز خواهد گذاشت، شخصیتی که فردای این کشور به دستش ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار