مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رویکرد نظام تعلیم و تربیت کشور، تحقق مراتبی از حیات طیبه است

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: رویکرد نظام تعلیم و تربیت کشور به سوی تحقق مراتبی از حیات طیبه که مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرروش است و این سیاست با قوت تمام پیگیری می شود.

کد مطلب: ۹۱۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد نظام تعلیم و تربیت کشور، تحقق مراتبی از حیات طیبه است

ابراهیم محمدی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی افراد اعم از فردی، اجتماعی و خانوادگی و در شکل دهی به هویت ایرانی و اسلامی جوانان نقش دارد و این مهم همواره وجهه همت مسئولان نظام تعلیم و تربیت کشور بوده و هست.

وی با بیان اینکه ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در اولویت قرار دارد؛ افزود: پیش گیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می باشد و والدین باید آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه تمامی شش ساحت تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد؛ خاطر نشان کرد: محتوای هر شش ساحت برگرفته از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: رویکرد این شش ساحت رسیدن به یک زندگی توام با آرامش ، آسایش و حیات طیبه است؛ به گونه ای که وقتی این حیات در نقطه ای ساری و جاری شود زندگی افراد توام با شجاعت، آرامش، آسایش و با علاقه، عدالتخواهی، صداقت و رفتارهای دینی و اخلاقی عجین شود و جوانان را به قرب الهی نزدیک می کند.

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی و دینی بهترین شیوه مقابله با آسیب های فردی و اجتماعی است؛ گفت: در این راستا، امسال 280 هزار دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز مشارکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت دینی دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است؛ گفت: امسال طرح حفظ جزء سی با پوشش 10 درصدی دانش آموزان استان به تعداد حدود 55 هزار نفر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح مدارس امین همکاری تنگاتنگی با حوزه های علمیه داریم؛ اضافه کرد: 324 مدرسه امین در سطح استان فعال است.

محمدی با اشاره به اجرای موفق طرح نماد در مدارس اذربایجان غربی افزود: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان بعنوان اولین سند و ائتلاف ملی در برابر آسیب های اجتماعی در کشور است که با همکاری 14 دستگاه اجرایی و پشتیبانی علمی سه دانشگاه مطرح تهران در مدارس استان در حال اجراست و در صددیم تا سال ۱۴۰۰تمامی مدارس استان تحت پوشش طرح نماد باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این طرح بعنوان جامع ترین طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور است که شامل آموزش های ارتقایی رشدمدار، غربالگری، مداخلات و حمایتهای مددکاری می باشد.

محمدی، گسترش روابط اجتماعی فعال و سازنده از طریق تشکلهای دانش آموزی، آموزش به خانواده و دانش اموزان درخصوص استفاده بهینه از فضای مجازی و پر کردن اوقات فراغت فرزندان با ورزش و مهارت آموزی را برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش برای پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد.

وی گفت: اخیرا کلیپ‌هایی در فصای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود؛ البته در این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملا مشهود است و نمی تواند در مسیر نظام تعلیم و تربیت کشور به سوی تحقق حیات طیبه برای آینده سازان ایران اسلامی خللی وارد کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در تمامی ابعاد، همت خویش را جهت تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین به کار بسته و اجازه نخواهد داد اغراض ضد دینی وارد نظام تعلیم و تربیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار