رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:

هدف گذاری ما در سال آینده میزبانی 1800 دانشجو است

بوشهر(پانا)_رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: با ورود 500 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هدف گذاری ما در سال آینده میزبانی از 1800 دانشجو در مجموع است.

کد مطلب: ۹۹۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف گذاری ما در سال آینده میزبانی 1800 دانشجو است

دکتر اکبر مولایی در نشست هم اندیشی آموزشی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در سالن آمفی تئاتر پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه اظهار داشت: انصافا در طول دو ساله حضور دکتر روشندل اربطانی در سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به همراهی تیم دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور منشا تحولات بزرگی شده اند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: با توجه به تحولاتی که در حوزه آموزشی دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاد، دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز از ابتدای مهر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز به سمت استفاده از اساتید جوان و تحصیلکرده در مقطع دکترا رفته و یا دارای دکتری بوده یا آزمون جامع دکتری را تمام کرده اند.
مولایی بیان داشت: احساس من این است که با این جوان سازی که در کار تدریس صورت گرفته، نوید روزهای بهتری را در دانشگاه فرهنگیان کشور می دهیم و امیدوارم که بعد آموزشی ما که این پویایی خاص را پیدا کرده این روال ادامه پیدا کرده و در بعد آموزش ما تغییر و تحولات اساسی صورت بگیرد.
وی در ادامه اضافه کرد: نکته ای که دغدغه معاون آموزشی دانشگاه و تیم مدیریتی دانشگاه فرهنگیان کشور بوده و حائز اهمیت است و ما باید به آن توجه کنیم این است که ما در حال تجربه کردن یکی از تاریخی ترین برهه های تربیت معلم در کشور هستیم.
مولایی با اشاره به دلایل این مهم افزود: تا سال 1404 ما با دو موج بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش با جمعیت 600 هزار نفر بازنشسته مواجه هستیم و این یعنی یک آمار بسیار تکان دهنده که هم باید جدی گرفته شده و هم برای آن برنامه ریزی شود.
وی ابراز داشت: در دو سالی که دکتر خینفر مسئولیت دانشگاه را عهده دار شده اند در دو سال متوالی سالی 25 هزار دانشجو یعنی 50 هزار دانشجومعلم در این دانشگاه پذیرش شده است و چشم انداز سال آینده نیز برای 30 هزار دانشجومعلم جدید است.
مولایی متذکر شد: در یک آموزش و پرورشی مثل استان بوشهر با بازنشستگی سالانه بین 700 تا 1000 نفر و برون دادی که از دو پردیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر سالانه کمتر از 200 نفر دارد اتفاق می افتد، آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از نقاطی خواهد بود که شدیدا مشکل نیروی انسانی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: از جمع 30 هزار دانشجو، ظرفیتی را که ما داریم برای سال آینده دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ترسیم می کنیم این است که باید حداقل 500 نفر دانشجو را میزبان باشیم.
مولایی خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی آرام برای 500 نفر دانشجو جدید که به جمع 1507 نفر دانشجوی فعلی با جمعیت فارغ التحصیلی کمتر از 200 نفر، خواهند پیوست ما را به آمار 1800 دانشجومعلم در استان بوشهر خواهد رساند؛ آماری که از بدو تاسیس دانشسراها و مراکز تربیت معلم در استان بوشهر در سال 1343 کاملا استثنایی است و هیچگاه در تمام شهرها به این حدنصاب نرسیده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم که طبق سیاست هایی که هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان کشور برای تقویت کمی و کیفی دانشگاه در نظر گرفته اند، بتوانیم در دو سه سال آینده شاهد مرتفع شدن این نیازها باشیم و دانشگاه فاخر فرهنگیان جایگاه اصلی خود را در بین دانشگاه های کشور پیدا کرده و ما مفتخر به این باشیم که در چنین دانشگاهی به ارائه خدمت می پردازیم که واقعا می تواند تامین کننده نیازهای نسل آینده معلمی و نسل آینده دانش آموزی ما باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار