رونمایی از اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- برای نخستین بار در کشور و به همت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی،" اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان" این استان رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۹۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورش و فرهنگی این سازمان در آیین رونمایی از اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان استان که روز پنجشنبه در فرهنگسرای ثابت مشهد برگزار شد ، اجرای سند تحول بنیادین را نیازمند اقدامات عملیاتی دانست و گفت: امروز یکی از مهم ترین اولویت ها در نظام تعلیم و تربیت بحث آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: پیشرفت های علمی در شرایط فعلی با وجود همه مزیت ها شکاف هایی را نیز ایجاد می کند که اصلاح آنها نیاز به مداخلات درمانی دارد،این مداخلات به خصوص در آموزش و پرورش که جامعه هدف دانش آموزان هستند اهمیت ویژه ای دارد.

مالک اشرفی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش استان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: فعالیت های آموزش و پرورش استان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر ۴ محور پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان و به همت نیروهای توانمند حوزه مشاوره صورت می پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد مشاوران دستگاه تعلیم و تربیت استان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی هستند و با علاقه و انگیزه کار خود را دنبال می کنند خاطر نشان کرد: در استان خراسان رضوی ۴۷ منطقه آموزشی و پرورشی داریم که ۵۰ مرکز و هسته مشاوره در این مناطق در حال فعالیت هستند

او با اشاره به افتتاح دبیرخانه کشوری طرح نماد در مرکز مشاوره استان بیان کرد: هدف کلی از تدوین نرم افزار پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان استان ارتقا سطح شاخص های سلامت اجتماعی روانی آن هاست، اطلاعات ورودی لازم برای این اطلس از طریق داده های مشاوره ای، بررسی و تحلیل مشکلات روانی رفتاری دانش آموزان و همچنین تحلیل و بررسی نتایج ارجاعات به مراکز مشاوره و سامانه طرح نماد تامین می شود.

قابل ذکر است طرح تدوین نرم افزار جامع پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی و به زودی در کل استان های کشور اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار