زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف کنگره شهدا است

یزد(پانا)-استاندار یزد در اولین نشست کنگره ملی بزرگداشت شهدای یزد گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره شهدا است.

کد مطلب: ۹۹۱۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف کنگره شهدا است

اولین نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای یزد با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد برگزار شد و در خصوص برنامه‌های مختلف این مراسم بحث و تبادل‌نظر شد.
طالبی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره شهدا است.
وی بر ضرورت میدان دادن به نسل جوان برای نقش‌آفرینی در برنامه‌های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: بحث برگزاری یادواره در مدارس یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی جوانان با این مقوله است و باید با اعتماد به دانش آموزان، زمینه بروز توانمندی آنان در این حوزه را فراهم‌سازیم.
استاندار یزد افزود: خیلی از فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود به‌ویژه برنامه‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت را باید به جوانان و نوجوانان واگذار کنیم و تجربه هم ثابت کرده که خیلی خوب از عهده این کار برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چنین برنامه‌هایی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهترین ظرفیتی است که ما شاهد مشارکت مردم به‌ویژه نسل جوانی که ضرورتاً بیشتر از هرکسی باید با این فرهنگ آشنا شوند داریم.
طالبی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای استان یزد توفیق بسیار بزرگی برای استان است که برای دومین بار اقدام به برگزاری آن می‌کند و علاوه بر آن توفیق بسیار بزرگی برای همه مسئولینی است که در زمان برگزاری این کنگره، مسئولیت آن را بر عهده‌دارند.
استاندار یزد افزود: مسئولان با این نگاه، حداکثر همراهی و همکاری را برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره داشته باشند تا سال آینده یک کنگره باشکوهی در استان برگزار شود.
طالبی با بیان اینکه بحث انتقال ارزش‌های منبعث از شهدا به نسل جدید و نسل‌های آینده هدف مهم‌تری است که این کنگره دنبال می‌کند گفت: این کنگره موتور محرکی برای انتقال فرهنگ شهدا است و پاسداشت این فرهنگ هم بسیار مهم است.
استاندار یزد تأکید کرد: تکریم و بزرگداشت ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها موضوع دیگری است که این کنگره به وجود می‌آورد و برگزاری این کنگره در چنین سطحی، توجه دادن همه جامعه نسبت به این موضوع است.
وی با بیان اینکه کنگره شهدا باید بازتاب فرهنگ غنی دفاع مقدس و فرهنگ شهدا باشد تأکید کرد: امروز با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم، بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همبستگی هستیم و باید در برنامه‌ها و اقدامات و صحبت‌هایی که داریم، از تفرقه‌افکنی دوری و همه در راستای ایجاد وحدت و همبستگی تلاش کنیم.
استاندار یزد با بیان اینکه هیچ نگرانی در ارتباط با برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد وجود ندارد تأکید کرد: برگزاری کنگره هدف نیست و نباید این‌گونه فکر کنیم که کار با برگزاری این کنگره به پایان رسیده بلکه باید آن را شروعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت در این عرصه در نظر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار