مسابقات بین المللی کانگورو با همکاری خانه ریاضی در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری پانا: مسابقات بین المللی کانگورو با همكاری خانه ریاضی و موسسه فرهنگی فاطمی برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فاطمه هانی عضو شورای علمی خانه ریاضی اصفهان گفت: مسابقه بین المللی كانگورو یك مسابقه ریاضی برای دانش آموزان مختلف (از اول دبستان تا سال آخر دبیرستان) است كه در 40 كشور از جمله ایران برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: مساله های این مسابقه از مفاهیم پایه تحصیلی مورد نظر و هوش ریاضی و به صورت چند گزینه ای است كه از طرف كمیته مركزی این مسابقه در فرانسه طرح می شود.

عضو شورای علمی خانه ریاضی اصفهان گفت: برگزاری این مسابقه باعث می شود تا دانش آموزان از قالب های خشك و فرمول نویسی ریاضی خارج شده و بیشتر به سمت تجزیه و تحلیل پیش روند.

وی با اشاره به اینكه لازم است این مسابقات در سطح گسترده ای در كشور برگزار شود،اظهار كرد: برگزاری این مسابقه در بین دانش آموزان باعث ارتقاء درك ریاضی، رشدتوانمندی آنها برای لذت بردن از فعالیتهای هوشمندانه و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان برای یادگیری بهتر و بیشتر ریاضی می شود.

وی با بیان اینكه این مسابقه به صورت انفرادی است و برنده ندارد توضیح داد: همه شركت كنندگان بعنوان برنده نگریسته می شوند و به آنها در روز مسابقه جوایزی اهدا می شود تا یك روز خوش ریاضی داشته باشند.

عضو شورای علمی خانه ریاضی اصفهان با بیان اینكه مسابقه كانگورو نخستین بار در پنج سال گذشته در ایران برگزار شد، تصریح كرد: برگزاری این مسابقه از دو سال گذشته توسط شورای خانه های ریاضی ایران دوباره آغاز شد.

هانی با اشاره به اینكه این مسابقه در ایران برای پایه های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی و دوم و سوم راهنمایی برگزار می شود افزود: امسال برای نخستین بار خانه ریاضیات اصفهان این مسابقه را به صورت گروهی در اواخر فروردین امسال برگزار كرد.

این كارشناس ریاضی ادامه داد: ارزیابی خوبی از برگزاری این مسابقه به صورت گروهی صورت گرفته است كه به زودی نتایج آن اعلام می شود.

وی گفت : در اوایل دهه 1980 یكی از معلمان ریاضی استرالیا به نام پیتر هولوران روش نوینی را برای تصحیح پرسش نامه چند گزینه ای با كامپیوتر ابداع كرد به طوریكه امكان شركت همزمان دانش آموزان را در این مسابقه فراهم می آورد، در ادامه در سال 1991 دومعلم فرانسوی به پاس خدمات این معلم استرالیایی، مسابقه ریاضی كانگورو را در فرانسه بنیان نهادند.

گفتنی است، سالانه میلیون ها دانش آموز از سراسر جهان در این مسابقه شركت می كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار