رئیس سواد آموزی منطقه19: یادگیری انسان فرآیندی مادام العمر است

تهران (پانا) - رئیس سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه19 تهران در گفتگو با پانا از ارزش و اهمیت سواد آموزی درجامعه امروزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سواد آموزی منطقه19: یادگیری انسان فرآیندی مادام العمر است

داود محمودی، رئیس سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه19 تهران در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: همانطور که می دانیم یادگیری انسان فرآیندی مادام العمر است، این پدیده به دلیل افزایش سرعت تغییر در جامعه روز به روز اهمیت بیشتری یافته، چرا که لازم است اعضای جامعه همواره یاد بگیرند تا بتوانند عضو جامعه باقی بمانند.

وی بیان کرد: امروز باسواد بودن افراد جامعه یکی از ملاک های مهم برای تعیین میزان توسعه یافتگی جوامع بشری بوده و به همین دلیل در دنیا اهتمام ویژه ای به آموزش بزرگسالان شده است و اهدافی مهم همچون احساس شایستگی، استقلال و مشارکت سواد آموزان دنبال می شود.

رئیس سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه19 تهران بیان کرد: فرآیند یادگیری نیز نمی تواند در آغاز بزرگسالی متوقف گردد؛ بلکه باید به دانشها، ارزشها، عقاید و اقدامات جدید متوسل شود.این اندیشه که باید بزرگسالان به صحنه آموزش و پرورش باز گردند، امروز در مقایسه با حتی بیست سال پیش نیز امری بدیهی محسوب می شود. دراین حال هنوز هم چنین متداول است که گویی کاربرد اصطلاح «آموزش و پرورش» مختص کودکان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار