نهادهای مختلف کشور نیازمند مهارت‌آموزی در کار تیمی هستند

تهران (پانا) - به‌گفته معاون وزیر نیرو مهارت به‌معنای کسب مدرک تحصیلی نیست اگر مهارت در کار تیمی را کسب کنیم در زندگی ما تأثیر جدی خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۹۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای مختلف کشور نیازمند مهارت‌آموزی در کار تیمی هستند

به‌گزارش مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی عصر سه‌شنبه در آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب، با اشاره به مشکلات زاینده رود، خشکی این رودخانه را باعث ناراحتی و تأسف عنوان کرد و اظهار کرد: امروز مسأله مهارت مطرح است، مهارت تنها در کار مطرح نیست، بلکه کلمه‌ای است که از آن بسیار استفاده می‌کنیم اما ممکن است هیچوقت به این نپرداخته باشیم که مهارت چیست و به چه کسی باید گفت ماهر، قطعاً مهارت دانش نیست.

مهارت با مدرک تحصیلی حاصل نمی‌شود

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مهارت به گرفتن مدرک تحصیلی نیست و نیازمند تمرین و تجربه است، تصریح کرد: کسی را می‌توان ماهر در کاری دانست که تمرین و تجربه داشته باشد، آنچه امروز رویداد آن در حال برگزاری است مهارت کار است اما مهم‌تر از آن مهارت زندگی است، اگر مهارت در کار تیمی را کسب کنیم در زندگی ما تأثیر جدی خواهد داشت.

تقی‌زاده خامسی پیروی از رهبری تیم و تعامل تیمی را اثرگذار در زندگی انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین مهارت در زندگی احترام گذاشتن به مهارت تیمی است، بخشی از مهارت زندگی را باید در مهارت کار کسب کرد.

او در ادامه افزود: اسابقات کشوری مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب برای نخستین‌بار به این شکل در کشور انجام می‌شود، نخستین‌بار رویداد مهارت کار هفتاد سال پیش با کار مشترک اسپانیا و پرتغال انجام شده و آخرینش در کازان روسیه انجام شده و بعدی نیز در چین انجام خواهد شد.

معاون وزیر نیرو گفت: باید از کسانی‌که این مسابقات را برگزار کردند سپاسگزاری کنیم اما نباید به این شرایط بسنده کرده و باید به‌دنبال یک رویداد جهانی برویم و ما می‌توانیم به نهاد جهانی مهارت بپیوندیم.

صنعت آب و فاضلاب ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه مهندسی، بهره‌برداری و اپراتوری دارد

در ادامه این آئین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، برگزاری این مسابقات در سی‌امین سالگرد تأسیس سازمان آب و فاضلاب رو نشان‌دهنده بالندگی این صنعت دانست و اظهار کرد: این صنعت ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه مهندسی، بهره‌برداری و اپراتوری دارد که بخش عمده آن آکادمیک نیست بلکه در کوران کار و فعالیت‌های شبانه روزی صورت خواهد گرفت.

هاشمی امینی افزود: نیروهای این سازمان باید شبانه روز به گوش و آماده باشند تا اگر مشکلاتی در حوزه آب‌شرب و بهداشت یا جمع پسماند و فاضلاب مردم پیش بیاید وارد عمل شده و مشکلات را برطرف کنند.

شاهد تحول در حوزه نیروی انسانی در این عرصه هستیم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه امروز شاهد تحول در حوزه نیروی انسانی در این عرصه هستیم، بیان کرد: این مسابقات می‌تواند به‌عنوان یک فرهنگ سازمانی و کار متفاوت نسبت به ارتقای توانمندی کارکنان سازمان آبفا مؤثر باشد. امسال مسابقات در پنج بخش برگزار خواهد بود و از سال دیگر بخش‌های دیگری به آن افزوده خواهد شد.

امینی خاطرنشان کرد: مسابقات در کل کشور به‌صورت استانی با حضور ۳۱۰۹ نفر در قالب ۱۲۹۵ تیم برگزار شد، در نهایت امروز ۱۶۷ نفر در پنج بخش در این مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

او گفت: تهیه استاندارد لازم برای فعالیت‌های آب و فاضلاب، ایجاد نشاط برای کار در مجموعه آبفا، ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد این صنعت، تقویت روحیه کار تیمی و جمعی، تبادل افکار و روش‌های اجرای کار، ایجاد انگیزه کاری در میان پرسنل، از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار