با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران آغاز شد

تبریز (پانا) - عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

کد مطلب: ۹۹۰۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران آغاز شد

این پروژه که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه‌آهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری بالغ بر 646 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

خط ریلی تبریز- بستان‌آباد- میانه به طول 203 کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری عمدتاً کوهستانی، به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه‌آهن تبریز- میانه را بزرگترین پروژه ریلی کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه اولین پروژه‌ای است که از ابتدا به صورت دوخطه اجرا می‌شود و برای اجرای آن 65 میلیون مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است.

خیرالله خادمی افزود: تاکنون 1860 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که ارزش آن به قیمت روز بیش از 6 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه، اتصال خط‌آهن به تبریز است، افزود: با اتصال این خط به تبریز، فاصله ریلی تهران تا تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از نظر زمان 5 ساعت کاهش می‌یابد.

خادمی با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اتمام این پروژه تا پایان سال 99، شرایط عمرانی برای تحقق این وعده را مطلوب توصیف کرد و گفت: زیرسازی مسیر بستان‌آباد تا تبریز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 99 این خط به تبریز می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه یک سوم پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، افزود: با اتمام این پروژه‌ها 300 کیلومتر به طول آزادراه‌های این استان افزوده خواهد شد.

در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی دستور آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران را صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار