با حضور مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان؛

زنگ توزیع شیر رایگان مدارس سیستان وبلوچستان نواخته شد

رخشانی: توزیع شیر در مدارس باید با هدف فرهنگ سازی انجام شود

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: مصرف سرانه‌شیر در کشور پایین‌تر از کشورهای برخوردار است بدین سبب نیاز به یک کار‌فرهنگی خوب داریم لذا باید با توزیع شیر در مدارس مصرف آن را میان دانش آموزان فرهنگ‌سازی کنیم.

کد مطلب: ۹۹۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ توزیع شیر رایگان مدارس سیستان وبلوچستان نواخته شد

حمیدرضارخشانی در مراسم محوری توزیع شیر رایگان مدارس سیستان و بلوچستان که در محل دبستان امام حسن مجتبی(ع) ناحیه 2 زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاشی که دولت محترم انجام داده است حدود ۲۷۰ میلیارد تومان برای شیر در کشور اختصاص داده شده است که از مجموع آن ۲۳ میلیارد تومان برای استان سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: شیر یک فراورده لبنی بسیار مفیدی است که کمک زیادی به استخوان ها و همچنین رشد جسمی بچه ها می‌کند، خصوصاً در دوره های پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول که امیدواریم که با شروع توزیع شیر در مدارس دانش آموزان ما آن رابه صورت یک فرهنگ دائمی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: با توجه به آمار، مصرف سالانه شیر کشور که ۸۰ کیلوگرم برای هر نفر در مقابل میزان مصرف آن در کشورهای برخوردار که ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در سال است باید بتوانیم فرهنگ استفاده از شیر را برای دانش‌آموزان و نسل آینده ایجاد کنیم.

او افزود: حدود ۶۸۰ هزار دانش آموزان ما تحت پوشش توزیع شیر قراردارند که در مرحله نخست ۱۴ میلیون پاکت شیر به این استان اختصاص یافته که از این تعداد تا کنون 2 میلیون آن به استان رسیده است. و در ۱۸ شهرستان و منطقه‌‍ی استان توزیع شیر شروع شده است که برای ۱۵ شهرستان دیگر هم در حال بارگیری است که به امید خدا توزیع می‌شود.

رخشانی در پایان خاطر نشان کرد: ما با توجه به اینکه ۲۰ مرحله و در هر هفته دو تا سه روز توزیع شیر در مدارس داریم که در صورت تامیین اعتبار لازم این کار به ۶۰ مرحله افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار