برگزاری جلسه ستاد امور شاهد و هماهنگی برگزاری «یادواره ی شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی»

مشهد(پانا)- جلسه ستاد امور شاهد و هماهنگی برگزاری «یادواره ی شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی» در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد امور شاهد و هماهنگی برگزاری «یادواره ی شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی»

جلسه ستاد هماهنگی برگزاری «یادواره ی شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با حضور سردار یوسفعلی زاده؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، نیرّی؛ مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان و معاونین دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین میرزایی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،معاون فرهنگی بنیاد شهید، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رئیس پردیس شهید هاشمی نژاد، در محل پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین میرزایی ضمن خیر مقدم به بیان جایگاه شهید و مفهوم حیات جاوانه شهدا پرداخته و تاکید کرد بزرگداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

نیری، نیز ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه 106 شهید تربیت معلم خراسان رضوی، گرامیداشت یاد شهدا را نیاز جامعه امروز و علی الخصوص دانشجویان دانست و گفت: شهیدان هویت ما هستند و دانشجو معلمان نقش ویژه ای در تهیه خوراک های هویتی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری بنیاد شهید و با مشارکت دانشجویان، یادواره ای متناسب با شأن و جایگاه والای شهدا برگزار می کند.

نیری تهیه بانک اطلاعات شهدا، تمهید لازم برای ساخت موزه دفاع مقدس، برنامه ریزی دقیق و دعوت از چهره ملّی، ایجاد ارتباط با خانواده های شهدا و نیز انتشار نشریه یا کتاب در این حوزه را خواستار شد.

همچنین یوسفعلی زاده فتح الفتوح مبارزات امام خمینی (ره) را تربیت نسل جوان مجاهد دانسته و تأکید کرد: برنامه ها و یادواره هایی از این دست پایدار است و بعد از برگزاری یادواره شهدا در اسفند ماه نیز برنامه های مشخصی مد نظر قرار گیرد.

وی بر لزوم تشکیل ستاد اجرائی برگزاری یادواره و کمیته های مربوطه به منظور تقسیم وظایف تأکید کرد و همچنین مقرر شد تا یک نماینده ثابت برای حضور در جلسات دبیرخانه و یک نفر به عنوان کارشناس دانشنامه به منظور آموزش تدوین و تألیف اسناد و اطلاعات شهدا به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تعیین شود.

برزخی فریمانی ، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه بر لزوم ارتباط بنیاد شهید با محمدزاده کارشناس امور شاهد وایثارگران دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و از آمادگی این بنیاد برای برگزاری کارگاه آموزشی جمع آوری و تألیف اسناد دانشنامه برای دانشجویان خبر داد و استفاده از ابزارهای هنری مانند تئاتر و نمایشنامه را قابل توجه دانست.

همچنین صدیق، معاون فرهنگی بنیاد شهید بر اجرای طرح سرگذشت پژوهی شهدا و در دستور کار قرار دادن این طرح به عنوان پایان نامه های دانشجویی تأکید کرد و لزوم گردآوری اطلاعات شهدا در یک برنامه چند رسانه ای، استفاده از ظرفیت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی از سوی دبیرخانه مربوطه را یادآور شد.

در پایان، مسئولین و میهمانان حاضر در جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای اسلام، یاد و خاطره ی آنان را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار