شوراهای آموزش و پروش فرصتی برای ارتقاء مشارکت اجتماعی در جهت حل مشکلات است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش استان، شوراهای آموزش و پرورش را فرصتی برای ارتقاء مشارکت اجتماعی در جهت حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۸۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای آموزش و پروش فرصتی برای ارتقاء مشارکت اجتماعی در جهت حل مشکلات است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: اهمیت شوراهای آموزش و پرورش بر هیچ کسی پوشیده نیست و این شوراها در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش با استفاده از تمرکززدایی و تفویض اختیار بیشتر به مناطق و شهرستان ها گام برمی دارد.

او عنوان کرد: نظام اداری ما متمرکز است و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بیشتر در مرکز انجام می‌شود و بهتر است هر منطقه و شهرستان بسته به میزان امکانات و منابع مالی، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی تصمیم بگیرند کدام برنامه ها را در اولویت قرار دهند و برای اجرای آن ها از چه منابعی استفاده نمایند.

خدابنده تصریح کرد: یکی از شاخصه های مهم کشورهای توسعه یاقته بحث مشارکت مردم و مشارکت اجتماعی است و هرچه این مشارکت بیشتر باشد توفیقات نیز بیشتر خواهد بود و شوراهای آموزش و پرورش مکان مناسبی برای ارتقاء این مشارکت در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در این چهل سال بعد از انقلاب اسلامی هرکجا مشارکت اجتماعی پررنگ تر بوده تجارب و موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده و دفاع مقدس نمونه بارز این مشارکت اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در استان خراسان رضوی در سال گذشته حدود 50 درصد پروژه های آموزشی، پرورشی و ورزشی استان توسط خیرین ساخته شد و در سال جدید نیز حدود 40 درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته خواهد شد و این موضوع نمونه بسیار خوبی از مشارکت اجتماعی است که باید ارتقاء یابد.

خدابنده افزود: براساس سند تحول بنیادین برای رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همه نهادها و دستگاه ها باید در کنار آموزش و پرورش باشند و شوراهای آموزش و پرورش باید مشارکت دستگاه ها، نهادها و مردم را در جهت حل مسائل گوناگون آموزش و پرورش افزایش دهد و این شوراها می توانند این مشارکت را تقویت، اجرایی و عملیاتی کند و آن ها را به کمک دستگاه تعلیم و تربیت بیاورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در شوراهای آموزش و پرورش با تفویض اختیار، تمرکزگرایی شکسته می شود و با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی بهترین تصمیم گیری ها انجام می شود پس حتما باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

وی تاکید کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش نباید فقط به امر گزارش دهی معطوف شود و تصویب مصوبات گوناگون در جهت حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است.

خدابنده در پایان گفت: اولیاء دانش آموزان سرمایه اجتماعی بسیار خوبی محسوب می شوند و بهتر است نمایندگان این اولیاء در جلسات شورای آموزش و پرورش حضور یابند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها به آموزش و پرورش کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار