امام‌جمعه بهاباد: حماسه ۹ دیماه خط بطلانی بر فتنه سال ۸۸ بود

یزد(پانا)- امام جمعه بهاباد با اشاره به سالروز حماسه ۹ دیماه ، گفت : حضور باشکوه مردم در این روز حماسی ،بیعت مجدد با آرمان‌های نظام ، رهبری و مقام ولایت بود.

کد مطلب: ۹۸۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: حضور هوشمندانه و خودجوش مردم در این روز توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد، فتنه گران در کشور جولان دهند و مردم ولایتمدار ایران پوزه دشمنان نظام را با هوشیاری آحاد جامعه به خاک مالیده اند..

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: حفظ نظام جمهوری اسلامی بر همگان واجب است و باید با هوشیاری و اقتدار از این نظام مقدس محافظت کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه این روز حماسی متعلق به همه مردم و تمام گروه های سیاسی، اجتماعی و انقلابی جامعه است، یادآور شد: ۹ دی جلوه ‌ای از بصیرت افزایی و ولایتمداری مردم شهید پرور ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: این حماسه به یاد ماندنی خط بطلانی بر فتنه ۸۸، نابسامانی‎ها و التهاب بود و آحاد مردم با خلق این حماسه بصیرت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی اعلام و دشمنان را مأیوس کردند.

ابراهیمی بشکانی با بیان ایکه مردم در این روز با بصیرت و مجاهدت طرح دشمن برای براندازی انقلاب و نظام را خنثی و با حضور میلیونی خود در راهپیمایی این روز تمام نقشه های آنان را نقش برآب کردند، افزود : ملت بزرگوار ایران با اتحاد، انسجام و درک بالا از ولایت پذیری در بزنگاه های حساس همواره حامی نظام و انقلاب بوده اند و پیچ های خطرناک را با بصیرت پشت سر گذاشته اند.

امام جمعه بهاباد در بخشی از خطبه ها به هفتم دیماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود : امام امت به لحاظ اهمیت سواد و نگاه عالمانه و بلند خود، کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ طی پیامی صادر فرمودند.

وی یادآور شد: این مجموعه براساس اساسنامه خود موظف شد،۲ ماموریت اصلی را به سرانجام برساند، یکی آموزش بی سوادان بزرگسال در حد خواندن، نوشتن و آموختن حساب و روخوانی قرآن و دومی تکمیل و تعمیق سواد و تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزی و حضرت امام در پیام خود به آموزش همگانی اشاره کردند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نهضت سواد آموزی ، دانشگاه و آموزش و پرورش ریشه ترقی یک کشور است افزود : تا نگاه مسوولان به سرمایه گذاری در سواد و علم و دانش نباشد این جامعه پیشرفت نخواهد کرد و ما باید به جای اینکه بر روی ورزش و فوتبال سرمایه گذاری کرده و هزینه های گرافی را برای بهترین مربیان پرداخت کنیم تا تیمی نتیجه بگیرد ، پس باید حداقل به این فکر باشیم برای سواد و علم و دانش مردم سرمایه گذاری کنیم تا بیسوادی در کشور وجود نداشته باشد .

ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه تعلیم، تربیت و سواد آموزی عبادت است، خاطرنشان کرد: جامعه بی سواد، جاهل است و بر همین اساس کشورهایی که دارای علم، تکنولوژی و سلاح های مدرن هستند، چون می خواهند بر جهان حکو مت کنند، بر سایر کشورهای بی سواد و فقیر تسلط می یابند.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه رسالت نهضت سواد آموزی برافراشتن پرچم دانایی است، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش ۲ فرصت برای علم آموزی و معرفت افزایی در اختیار مردم قرار داده است که فرصت اول در اختیار کودکان قرار داده شد و با رفتن به مدرسه حاصل می شود و فرصت دوم برای بزرگسالان و از طریق نهضت سواد آموزی محقق شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد در ادامه سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را به پیروان آن حضرت در کشورهای مختلف از جمله ایران تبریک گفت و افزود: مسیح، پیامبر صلح و آشتی بود ولی بیشتر کسانی خود را پیرو ایشان می دانند ظالم و فتنه جو هستند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار