جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» به مرز نیم میلیارد دلار رسید

تهران (پانا) -مجموع فروش داخلی و خارجی قسمت جدید مجموعهٔ «جنگ ستارگان» با نام «رستاخیز اسکای واکر»، تا این لحظه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده است و به این ترتیب یکی دیگر از آثار دیزنی در حال عبور از مرز نیم میلیارد دلار است.

کد مطلب: ۹۸۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» به مرز نیم میلیارد دلار رسید

اولین حماسه از شخصیت اسکای‌واکر در سال ۱۹۷۷ و با فیلم Star Wars: Episode IV - A New Hope (جنگ ستارگان: قسمت چهارم - امیدی تازه) به‌کارگردانی جرج لوکاس روی پردهٔ سینما رفت و البته چندان موفق به‌جذب نظر منتقدان نشد. نزدیک به چهل سال از زمان اکران اولین قسمت از فیلم Star Wars گذشته و فیلم جدید این مجموعه علمی تخیلی قرار بود پایانی بر یکی از محبوب‌ترین داستان‌های خیالی سینما باشد که این طور نشد و در گیشه نیز آنچنان غوغایی بپا نکرد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای‌واکر)، محصولِ لوکاس‌فیلم (LucasFilm) و شرکت والت دیزنی (Walt Disney)، فروشی ۱۷۷ میلیون دلاری را به‌عنوان افتتاحیه آغاز کرد؛ این رقم ۲۰ درصد کمتر از افتتاحیه‌ٔ ۲۲۰ میلیون دلاری ساخت فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) در سال ۲۰۱۷ و ۲۹ درصد کمتر از افتتاحیه‌ٔ ۲۴۸ میلیون دلاری فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در سال ۲۰۱۵ است؛ با این وجود، «جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای‌واکر» کماکان سومین افتتاحیه‌‌ٔ برتر تاریخ ماه دسامبر حساب می‌شود.

حال در خبری جدید راجع به‌فروش فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker، فروش جهانی فیلم جدید لوکاس‌فیلم و دیزنی تا این لحظه ۲۲۶.۸ میلیون دلار بوده است و در مجموع، جدیدترین ساختهٔ جی. جی. آبرامز، به‌مجموع فروش ۴۳۳.۴ میلیون دلاری رسیده است که البته برای این مجموعه و برای شرکتی چون دیزنی که در سال میلادی جاری چندین فیلم میلیارد دلاری روی پرده داشت، عددی چشمگیری نیست و باید دید این فیلم در نهایت به‌باشگاه فیلم‌های میلیاردی امسال می‌رسد و اگر می‌رسد در هفتهٔ چندم خواهد بود. فیلم The Rise of Skywalker، فقط ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به‌عنوان افتتاحیه‌اش در بازار چین فروخت تا نشان بدهد که احتمالًا در بزرگ‌ترین بازار سینماروهای جهان، از مرز ۲۰ میلیون دلار عبور نخواهد کرد و دیگر منجی بزرگی برای این مجموعه باقی نمانده است و البته در مجموع چینی‌ها زیاد علاقه‌ای به مجموعه‌های قبلی جنگ ستارگان نداشته‌اند و این فروش در چین، چندان هم عجیب نیست.

فروش جهانی فیلم جدید لوکاس‌فیلم و دیزنی تا این لحظه ۲۲۶.۸ میلیون دلار بوده است و در مجموع، جدیدترین ساختهٔ جی. جی. آبرامز، به‌مجموع فروش ۴۳۳.۴ میلیون دلاری رسیده است

در حال حاضر میزان فروش فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در بریتانیا حدود ۳۲.۱ میلیون دلار، در آلمان حدود ۲۶.۱ میلیون دلار، در فرانسه نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، در ژاپن حدود ۱۶.۵ میلیون دلار و در استرالیا نزدیک به ۱۵ میلیون دلار بوده است و این پنج کشوری که از آنان نام برده شد، ۵ بازار جهانی برتر فیلم The Rise of Skywalker خواهند بود.

پیش از فیلم آبرامز که امید زیادی به آن می‌رفت، فیلم Star Wars: The Last Jedi بود که رایان جانسون، کارگردان آثاری همچون فیلم Brick (آجر)، فیلم The Bloom Brothers (برادران بلوم) و فیلم Looper (لوپر)، کارگردانی آن را بر عهده داشت، از این مجموعه روی پرده رفت که این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاچیان همراه شد و با بودجهٔ ساخت تقریباً ۳۰۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۳۳۳ میلیارد دلاری در گیشه داشت.

در فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker بازیگرانی چون دیزی ریدلی در نقش ری، آدام درایور در نقش بن سولو/کایلو رن، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، کری فیشر در نقش شاهزاده لیا اورگانا، مارک همیل در نقش لوک اسکای‌واکر، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO و ریچارد ای. گرنت در نقش ژنرال وفادار پراید و چند تن دیگر حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. جی جی آبرامز، نویسنده و کارگردان فیلم Star Wars: The Force Awakens، فیلم Star Trek (پیشتازان فضا)، فیلم Star Trek Into Darkness (پیشتازان فضا به سوی تاریکی)، فیلم Super 8 (سوپر هشت)، فیلم Mission: Impossible III (مأموریت: غیرممکن ۳)، کارگردانی فیلم جدید جنگ ستارگان را بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار