مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:

فعالیت 28 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه زنان در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در کشور نزدیک به ۱۴۰ مرکز دی آی سیDIC ( مراکز گذری کاهش آسیب) و شلتر(پناهگاه) وجود دارد که ۲۸ مرکز مربوط به زنان است. 

کد مطلب: ۹۸۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 28 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی  ویژه زنان در کشور

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مراسم افتتاحیه مرکز جامع کاهش آسیب ویژه زنان گفت: امروز به طور رسمی این مرکز را افتتاح می‌کنیم. این مرکز با مشارکت خیرین، شهرداری، بهزیستی ایجاد شده است. سخت افزارهای مربوط به حمایت از زنان آسیب دیده در تهران تکمیل شده است و افقی که متخصصان مطرح می‌کنند این است که بیشتر باید به این بخش(زنان) توجه شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: قرار است در نشستی که 15 دی ماه برگزار می‌شود وضع زنان در مصرف مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن و نظریه‌های مربوط به اعتیاد زنان را بررسی کنیم. زنان برای ما اهمیت دارند و امیدوارم به ما هم کمک شود تا به وظایفمان در زمینه اعتیاد زنان بهتر عمل کنیم.

وی با اشاره به فقدان تئوری‌های مربوط به اعتیاد گفت: امیدواریم تئوری‌های مربوط به اعتیاد زنان ایرانی را داشته باشیم تا برنامه‌ها را بهتر پیش ببریم و مثل اعتیاد مردان نشود چون درباره اعتیاد مردان تئوری درمان هنوز بعد از ۴۰ سال نداریم.

براتی سده با اشاره به آماری از مراکز درمانی گفت: در کشور نزدیک به ۱۴۰ مرکز دی آی سی(DIC) و شلتر وجود دارد که ۲۸ مرکز مربوط به زنان است. اکنون ۲۸ کلینیک مویایل وجود دارد که ۷ مرکز در تهران است. ۱۰۵ مرکز سرپناه در کشور وجود دارد 16 تا ۱۷ مرکز مربوط به بانوان است و محدودیتی در این زمینه نداریم. همچنین 1229 مرکز اقامتی در کشور وجود دار که ۶۰ تا ۷۰ مرکز مربوط به زنان است. لازم است دستگاه‌های دیگر نیز همکاری کنند تا مراکز ویژه زنان تقویت شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: دو مرکز برای زنان در استان تهران داریم که با همکاری شهرداری، بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فعال است که همکاری خوبی است چون قبلا می‌گفتند که در منطقه ۱۲ نباید مراکز دی آی سی وجود داشته باشد اما می‌خواهم قول بگیرم که درباره ایدز نیز که در کشور بر روی گروه‌های خاص(معتادان پرخطر و زنان در معرض) متمرکز شدیم اکنون به این نتیجه رسیدیم که پیشگیری‌ و درمان ایدز را به میان مردم ببریم و انگ‌زدایی را جدی‌تر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار