معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان:

ضرورت کاهش نرخ بی‌سوادی در دستور کار استان قرار دارد

سمنان (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم کاهش نرخ بی‌سوادی گفت: ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر در استان سمنان بی‌سواد هستند که این آمار خوبی برای این منطقه نیست.

کد مطلب: ۹۸۹۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کاهش نرخ بی‌سوادی در دستور کار استان قرار دارد

اسماعیل ادهم، در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت سوادآموزی به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان، ضمن بیان اینکه سمنان ظرفیت معرفی به عنوان استان "دوستدار سواد" را دارد و این موضوع فرصتی برای ثبت در یونسکو است، گفت: تحقق راهبرد معرفی سمنان به عنوان استان دوستدار سواد، نیازمند هم‌فکری، هم‌افزایی و تلاش بخش‌های مرتبط است.

او با عنوان این مطلب که کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش دهی ۱۰۰ درصدی نهضت سوادآموزی در سطح استان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان سمنان بی‌سواد هستند که این آمار در حوزه بی‌سوادی برای استان سمنان مطلوب نیست؛ چرا که پیش از انقلاب و در دوره بعد از انقلاب تاکنون استان سمنان در شاخص سواد همواره از جایگاه خوبی برخوردار بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: از آنجایی که در شرایط فعلی ۹۰ درصد مردم این منطقه باسواد هستند و البته بی‌سوادی معضل بزرگ اجتماعی است که برای رفع آن باید جنبش اجتماعی شکل بگیرد و همه کمک کنند، اظهار کرد: تمام امکانات و منابع آموزش‌وپرورش برای پوشش دهی و سوادآموزی به این افراد بسیج می‌شود.

ادهم با تأکید بر اینکه پوشش دهی ۱۰۰ درصدی بی‌سوادان و کم‌سوادان در نهضت سوادآموزی نیازمند کمک‌های مالی و امکانات زیرساختی از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی برای ترویج نهضت سوادآموزی ایفا می‌کنند.

وی بابیان اینکه شورای شهر و شهرداری می‌توانند بخشی از هزینه‌های فرهنگی اجتماعی خود را به تأمین منابع مالی نهضت سوادآموزی اختصاص دهند، گفت: کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش ۱۰۰ درصدی بی‌سوادان و کم‌سوادان در این نهضت از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش است که تا سال ۱۴۰۴ باید محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار