آغازدوره های توانمندسازی و مهارت افزایی نیروی انسانی حق التدریس نهضت سواد آموزی در پاکدشت

پاکدشت(پانا)- اولین کارگاه آموزشی کلاس های توانمندسازی نیروهای حق التدریس نهضت سواد آموزی جدیدالورود در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آغازدوره های توانمندسازی و مهارت افزایی نیروی انسانی حق التدریس نهضت سواد آموزی در پاکدشت

محمد صفری کارشناس مسئول مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در جریان بازدید از اولین کارگاه آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی نیروهای حق التدریس نهضت سواد آموزی اظهار کرد: مهمترین دستاورد نهضت سوادآموزی در چهلمین سال تاسیس این نهضت کمک به افزایش درصد باسوادان جامعه، کاهش درصد بی سوادی میان زنان و مردان و نیز کاهش اختلاف درصد با سوادی میان مناطق شهری و روستایی می باشد.

او در ادامه افزود: نیروهای حق‌التدریس چند سال معلمی کرده‌اند و خاک کلاس خورده‌ و روندی را تجربه کردند که آنها را یک گام جلوتر میبرد و به بهبود کیفیت آموزشی در مدارس کمک می کند و روش مناسبی برای جبران کمبود نیروی انسانی در مدارس می باشد.

کارشناس مسئول مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت بیان کرد: براین باورم که سواد آموزی به عنوان فرصت دوم آموختن حق اولیه بیسوادان و نیروی محرکه توسعه انسانی است که مسیر دستیابی جامعه به عدالت آموزشی، خود گردانی آموزشی، مهارت آموزی و مشارکت همه جانبه اجتماعی را هموار می‌کند و حق‌التدریسی‌ها که خاک کلاس را خورده اند یک گام جلوتر هستند.

صفری خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم سواد آموزی فراتر از یک اولویت آموزشی است و در واقع یک سرمایه‌گذاری زیر بنایی برای آینده و نخستین قدم به سوی توانمند‌سازی افراد جامعه برای استفاده از اشکال جدید سواد است.

او اضافه کرد:برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی کامپیوتر، کتاب‌خوانی و طرح نماز کلید بهشت، کارگاه آموزشی تربیت مدرس جهت ارتقاء سطح کیفی سوادآموزی زنان و مردان عشایر و روستایی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش پاکدشت برای غنی سازی محتوی آموزشی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار