دکتر جنیدی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه کاشان:

برنامه‌های هیچ کشوری جز با مشارکت مردم پیش نخواهد رفت

تهران (پانا) : معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت نزدیکی و ارتباط بیش از پیش دانشگاه و حوزه علم و فناوری با بخش صنعت کشور، گفت: باید همه دست به دست هم داده و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

کد مطلب: ۹۸۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هیچ کشوری جز با مشارکت مردم پیش نخواهد رفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از اساتید و دانشجویان نمونه پژوهشی و آموزشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه حضور در دانشگاه همواره برای مسئولان روحیه‌بخش است، گفت: دانشگاه منبع فیاض نور، دانش و پارسایی است، چرا که نوع زندگی اساتید و دانشجویان که همواره به دنبال کسب علم و دانش هستند، نوعی از پارسایی و اخلاق را به دنبال دارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور کاشان را شهری زیبا با هویت و همراه با تاریخ و تمدن کهن دانست و با تجلیل از مردمان سخت‌کوش و مقاوم این خطه، اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم تحریم‌ها و شرایط سختی که در کشور وجود دارد، این شهر توانسته واحدهای صنعتی خود را به خوبی حفظ کرده و در برابر فشارها ایستادگی کند.
دکتر جنیدی با تقدیر از تلاش و جدیت مدیران و صنعتگران در راستای حفظ اشتغال و صنعت در این بخش از کشور، گفت: باید از افراد مسئول و خیرانی که در این شرایط که سهم مهمی در حفظ صنعت و پیشبرد دانش و پژوهش داشته‌اند، نیز قدردانی کنیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: مطمئناً اقدامات هیچ کشوری در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جز با مشارکت مردم پیش نخواهد رفت و اگر همه مشارکت کرده و خود را مسئول اداره کشور بدانند، می‌توانیم به اهداف‌مان دست یافته و موفق باشیم.
دکتر جنیدی با بیان اینکه امروز کشور در مجموع به همت دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان، وضعیت خوب و قابل قبولی در حوزه پژوهش دارد، افزود: دانشجویان و نسل جوانی که قرار است آینده کشور را بسازند، می‌بایست، امروز علیرغم تمامی تنگناها و شرایط سختی که در کشور وجود دارد، با اراده‌ای مستحکم آستین همت را بالا زده و در مسیر رشد و توسعه کشور، تلاش کنند و بدانند که نسل‌های پیش از آنها نیز با وجود مشکلات بخاطر عشق و علاقه‌ای که به کشورشان داشتند، مشکلات را تحمل کرده و تلاش کردند.
معاون حقوقی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر امروز ایرانی وجود دارد بخاطر همین اهتمام و عشق و علاقه بوده است و ممکن است برخی مشکلات برای دانشجویان و صاحبان علم، دغدغه‌هایی را بوجود آورد، اما باید تلاش کنیم تا در کنار هم کشور را ساخته و به پیش ببریم.
دکتر جنیدی با بیان اینکه روز پژوهش بیش از هرکس به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، تعلق دارد، افزود: کشور طی این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی در حوزه علم و پژوهش داشته است که از جمله آن افزایش سهم برجسته ایران در مقالات علمی و پژوهشی بین‌المللی است و این نشان می‌دهد که رشد کمی و کیفی خوبی در این حوزه داشته‌ایم و براساس همه شاخص‌های جهانی وضعیت دانشگاه‌های ما و میزان پژوهش‌ها و مقالات و تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی چشمگیر است.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد دانشگاه فناور الگویی است که باید در تمامی دانشگاه‌ها از آن پیروی شود، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از سرمایه‌گذاری عظیمی که در حوزه نیروی انسانی در دانشگاه‌ها شده است، به خوبی استفاده کنیم.
دکتر جنیدی افزود: باید تلاش کنیم تا از نیروی جوانی که برای آنها در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری‌های فراوانی شده، به خوبی در راستای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم و این تنها با گسترش رابطه دانشگاه و حوزه فناوری با صنعت انجام خواهد شد.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها باید نسبت به علوم انسانی، تمرکز ویژه‌ای داشته باشند، گفت: پژوهش در حوزه علوم انسانی در ایران و جهان به طور کلی با مشکلاتی مواجه است و اگر بتوانیم این موضوع را در کشور ساماندهی کنیم، خواهیم توانست نگرانی‌ها و پیچیدگی‌هایی که در حوزه مدیریت وجود دارد را برطرف کنیم.
دکتر جنیدی با بیان اینکه شاخه‌های مختلف علوم انسانی به دلیل آنکه نگاهی کلان داشته و مدیریت کلان کشور به آنها مرتبط است، حائز اهمیت می‌باشد، گفت: لازم است در حوزه علوم انسانی و تمام بخش‌هایی که با آن ارتباط پیدا می‌کند، برای یکبار تمرکز ویژه‌ای ایجاد شود تا هم علوم انسانی زمینه رشد و پیشرفت را طی کرده و به مقصد روشنی هدایت شود و هم سایر علوم نیز به واسطه آن در مسیر درستی قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار