خواهران طلبه شهرستان خاتم کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

یزد (پانا) - نشست کتاب‌خوان ویژه طلاب علوم دینی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و مدرسه علمیه خواهران «کوثر» شهرستان خاتم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خواهران طلبه شهرستان خاتم کتاب‌های برگزیده خود را معرفی کردند

نشست کتاب‌خوان ویژه طلاب علوم دینی با حضور زهرا سلیمان‌زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان خاتم؛ علی اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم و جمعی از خواهران طلبه علوم دینی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه «کوثر» هرات برگزار شد.

در این نشست ادبی، 6 تن طلاب خواهر حوزه‌های علمیه شهرستان خاتم، تجربیات مطالعاتی خود را با حاضران به اشتراک گذاشتند.

زهرا سلیمان‌زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان خاتم، در این نشست با تأکید بر آموزه‌های دین اسلام برای مطالعه و علم‌آموزی گفت: در دین مبین اسلام لازمه کسب علم، مطالعه درست و آشنایی با شیوه‌های مطالعه و پژوهش است که طلاب نیز به تبعیت از سیره بزرگان دینی، باید نسبت به امر مطالعه و کتابخوانی کوشا باشند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه خواهران طلبه شهرستان، ابراز امیدواری کرد: با تبلیغ و ترویج کتاب به ویژه از سوی طلبه‌های جوان و محقق، شاهد افزایش سرانه مطالعه مفید در کشور باشیم.

رقیه میرزایی، رابط فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم نیز در ابتدای این نشست به لزوم اهتمام طلاب به امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مهم‌ترین وظایف روحانیت هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی و راهنمایی مردم برای حضور در عرصه‌ خدمات اجتماعی است که لازمه این امر، اهتمام جدی طلاب به امر کتابخوانی، ارتقای ذهنی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی افزود: طلاب به عنوان یکی از گروه‌های کتابخوان و اهل مطالعه، می‌توانند نقش پررنگ‌تری در برنامه‌های ترویجی کتابخوانی در جامعه داشته باشند.

وی همچنین از آمادگی اداره کتابخانه‌های شهرستان خاتم برای همکاری و حضور طلاب در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری برنامه‌های ترویجی خبر داد.

در این نشست کتاب‌های «ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند» نوشته ابراهیم حسن بیگی توسط صغری حیدری؛ «راز درخت کاج» اثر معصومه رامهرمزی توسط اعظم نصرت آبادی؛ «پایی که جا ماند» نوشته سیدناصر حسینی‌پور توسط سیده شهربانو هاشمی و «داستان راستان» اثر استاد شهید مرتضی مطهری توسط فاطمه غلامرضایی معرفی شد.

همچنین کتاب «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی توسط حمیده حسینی و مجموعه کتاب‌های «من دیگر ما» نوشته محسن عباسی توسط سارا وکیلی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

در پایان مراسم از طلاب فعال در امر کتاب و کتابخوانی و ارائه کنندگان معرفی کتاب در نشست کتاب‌خوان ویژه خواهران طلبه شهرستان، با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار