دبیر انجمن صنایع لبنی:

طرح شیر مدارس فقط در ۸ استان اجرا می‌شود

تهران (پانا) - دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به صادرات ۷۷۰ میلیون دلاری فرآورده‌های لبنی می‌‌‌گوید طرح شیر مدارس فقط در هشت استان در حال اجرا است.

کد مطلب: ۹۸۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح شیر مدارس فقط در ۸ استان اجرا می‌شود

به گزارش مهر، رضا باکری امروز درباره آخرین وضعیت اجرای طرح شیر مدارس در کشور گفت: این طرح حدود دو سال به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم اجرایی نشد و امسال نیز به همت قائم مقام وزیر صنعت و پیگیری‌هایی که مسئولان وزارت صمت انجام دادند، سرانجام بودجه آن در مجلس مصوب شد و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شیر مدرسه در سال ۹۸ تخصیص یافت که سازمان برنامه و بودجه ۵۰ درصد آن را ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: به همین جهت اجرای طرح در هشت ۸ استان کم برخوردار تصویب شد که در تعدادی از این استان‌ها تا به امروز شیر دریافت شده و در بخشی دیگر نیز به دلیل تأخیر در تأمین اعتبار، هنوز طرح آغاز نشده است

باکری اضافه کرد: در این هشت استان ۲۱۸ میلیون پاکت شیر استریل طی سال تحصیلی جاری توزیع می‌شود و همان طور که عرض کردم بخشی از این کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم طرح به طور کامل در هشت استان انجام شود، گفت: محدودیت‌های درآمدی دولت باعث شده که اجرای طرح به هشت استان محدود شود وگرنه باید هر ۳۱ استان مشمول این طرح می‌شدند.

باکری درباره اینکه آیا سال آینده این طرح به سایر استان‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد، گفت: امیدوار هستیم میزان اعتبارات برای طرح افزایش یابد و در ۳۱ استان طرح اجرا شود.

به گفته وی، در حال حاضر استان‌هایی از جمله سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خراسان جنوبی و … از جمله استان‌هایی هستند که طرح در آنجا اجرا می‌شود.

بی‌مهری به طرح شیر مدارس

حسین چمنی کارشناس صنعت لبنیات نیز گفت: طرح شیر مدارس سالهاست مورد بی مهری مسئولان مربوطه قرار گرفته و در ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته مصوبه مجلس مبنی بر اینکه تمام دانش آموزان باید ۷۰ نوبت شیر ۲۰۰ لیتری دریافت کنند، اجرا نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار