15 دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نوجوان سالم است

شیراز (پانا) - رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس از ارسال شیوه‌نامه ثبت‌نام نهمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم به ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان، والدین و کارکنان می‌توانند تا پانزدهم دی‌ماه 98 آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

کد مطلب: ۹۸۸۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
15 دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نوجوان سالم است

لیلا نورافشان در تشریح جزئیات نهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در سال تحصیلی99-1398، گفت: این جشنواره باهدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می‌شود و دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی می‌توانند در سه محور پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد، پیشگیری از گرایش به دخانیات و پیشگیری از گرایش به خشونت ، آثار خود را ارائه کنند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس گفت: این جشنواره در قالب سه موضوع شیوه‌های زندگی سالم، مشارکت اجتماعی و همیاری و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و باهدف هم‌افزایی ظرفیت‌ها و گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دو بخش " خلاقیت‌های دانش‌آموزی " و" ابتکارات مدرسه‌ای " برگزار می‌شود.

او افزود: بخش " خلاقیت‌های دانش‌آموزی "شامل ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس ، فیلم کوتاه، نرم‌افزار چندرسانه‌ای، تئاتر، نمایش و ایده پردازی است که دانش‌آموزان ابتدایی فقط می‌توانند در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال نمایند .

نورافشان گفت: بخش "ابتکارات مدرسه‌ای " نیز ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس ، محصولات و منابع کمک‌آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی است .

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: در این دوره ، والدین دانش آموزان و کارکنان مدارس نیز می‌توانند در بخش مقاله و ایده پردازی شرکت نموده و آثار خود را ارائه کنند .

نورافشان از توزیع بیش از 4 هزار پوستر خلاقیت‌های دانش‌آموزی در دوره ابتدایی ، 3 هزار پوستر خلاقیت‌های دانش‌آموزی در دوره متوسطه و 7 هزار پوستر جشنواره ابتکارات در سراسر استان خبر داد و گفت: تبت نام و ارسال آثار امسال از طریق سامانه همگام به آدرس http://hamgam.medu.ir/ و یا از طریق سامانه دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم به آدرس http://nojavan.shs.medu.ir/ انجام می‌شود و نیاز است دانش‌آموزان از طریق کد ملی به نام کاربری و با دریافت رمز ورود از مدیر مدرسه آثار را بارگذاری نمایند.

او گفت: کارکنان اعم از کارکنان آموزشی و اداری نیز برای شرکت در این جشنواره باید از اداره فناوری منطقه خدمتی، رمز ورود را با نقش شرکت‌کننده در جشنواره نوجوان سالم تهیه فرمایند و اولیای دانش آموزان نیز می‌توانند در بخش مقاله و ایده پردازی از طریق کد ملی دانش‌آموزان و داشبورد اصلی ثبت‌نام نمایند .

نورافشان ، در مورد زمان‌بندی جشنواره نیز گفت : شیوه‌نامه جشنواره به ادارات آموزش‌وپرورش ارسال شده و دانش‌آموزان ، والدین کارکنان می‌توانند تا پانزدهم دی‌ماه 98 آثار خود را ارائه نمایند که پس از داوری ،برگزیدگان در فروردین‌ماه در مراسم اختتامیه استانی معرفی و موردتقدیر قرار می‌گیرند .

او گفت: آثار برگزیدگان مرحله استانی نیز برای شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد که برگزیدگان ملی آن در تابستان 1399 معرفی و موردتقدیر قرار می‌گیرند .

نورافشان با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در استان فارس، گفت: اعضای کانون یاریگران زندگی نیز می‌توانند علاوه بر شرکت انفرادی، به‌ صورت گروهی نیز آثار خود را بر اساس محورهای این جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار