معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه:

مردم باید مزه شاغل‌شدن از طریق "فناوری" را بچشند

کرمانشاه (پانا) - افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بر لزوم فرهنگ‌سازی ایجاد اشتغال از طریق فناوری در جامعه تاکید کرد و گفت: نهادهایی مانند پارک علم و فناوری باید با فرهنگ‌سازی مناسب، مزه ایجاد کار و کارآفرینی از طریق فناوری را به جامعه بچشانند.

کد مطلب: ۹۸۸۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مردم باید مزه شاغل‌شدن از طریق "فناوری" را بچشند

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در رویداد "استارتاپی در مسیر کارآفرینی" که با حضور علاقمندان و فعالان و کارآفرینان حوزه گیم و انیمیشن در محل پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مدرنیته شدن جهان امروز، به ریشههای تاریخی آغاز این حرکت اشاره کرد و گفت: پایه و اساس دوران نوسازی غرب، پرسشگری بوده است و با پرسشگری بود که اروپا در مسیر توسعه و روشنگری گام برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه افزود: در ایران هم از 150 سال پیش رویش فکری برای ریشه یابی مشکلات و حرکت کشور در مسیر توسعه آغاز شد و بسیاری نخبگان در آن زمان این سوال را مطرح کردند که چرا ایران در فلاکت به سر می‌برد و ریشه این فلاکت در چیست؟

کریمی تصریح کرد: پاسخ‌های متعددی به این پرسش‌ها داده شد، از جمله بحث کم سوادی مردم در آن زمان و تلاش شد تا با رفع این مشکلات ایران در مسیر توسعه قرار گیرد.

او افزود: بعد از انقلاب اسلامی، بسیاری مشکلات ریشه‌ای کشور از جمله بحث بی‌سوادی مردم مرتفع شد، اما باز هم با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور این میزان توسعه و پیشرفت کافی نیست و باید تلاش‌های مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

کریمی ریشه بسیاری مشکلات کشور را ورود پول نفت به بودجه کشور از دوران پهلوی دانست و بیان کرد: از همان زمان ایران به بچه پولدار تنبل تبدیل شد و همین امر موجب شد کار و فعالیت چندانی در کشور صورت نگیرد.

او ادامه داد: امروز همانطور که مقام رهبری تاکید داشته‌اند باید نفت از بودجه کشور کنار گذاشته شود و باید به سمت استفاده از فناوری برای تولید ثروت پیش برویم.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نسل جوان و نخبه کشور امروز باید چرخ توسعه ایران را هرچه سریعتر و بهتر جلو ببرند.

کریمی بر لزوم فرهنگ‌سازی ایجاد اشتغال از طریق فناوری در جامعه تاکید کرد و گفت: بسیاری افراد ایجاد اشتغال از فناوری را هنوز یک کار تفننی می‌دانند و برایشان قابل باور نیست و هنوز علاقمند به شغل‌های سنتی هستند، بنابراین می‌طلبد نهادهایی مانند پارک علم و فناوری با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه مزه کار و کارآفرینی از طریق فناوری را به جامعه بچشانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار