رییس قوه قضاییه در گردهمایی قضات دادسرای تهران :

بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است

تهران (پانا) : حجه الاسلام رییسی می گوید تعداد زیاد پرونده داشتن در دستگاه قضایی افتخار نیست و باید با کار انقلابی پرونده های بلاتکلیف ، مسن و پیچیده را به سرانجام رساند . او تاکید دارد که قضات باید با شجاع باشند و با مردم برخوردی مهربانانه داشته باشند .

کد مطلب: ۹۸۸۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است
به گزارش مرکز رسانه های قوه قضاییه آیت الله رئیسی با تاکید بر رفتار مناسب با مراجعه‌کنندگان گفت: باید با مراجعه‌کنندگان به خوبی رفتار شود و حتی اگر کاری در حیطه وظایف آن مرجع نبود به مراجعه‌کننده راهکار ارائه دهد تا از او رفع ظلم شود. وی با بیان اینکه ما قاضی را مهندس اجرای قانون می‌دانیم، بیان کرد: یافته‌های شما در دوره دانشگاهی، حوزه علمیه و یافته‌های حقوقی و بحث‌های میان رشته‌ای همه در یک رأی نمود می‌یابد. این رأی نماد همه یافته‌ها و آموزش‌های قاضی است. این‌ها مقدمه قضیه برای شناخت است تا قاضی حکم، موضوع وتناسب بین حکم و موضوع و متهم و شخصیت او را بشناسد و ببیند متهم از کدام دسته است و نسبت به او باید چگونه تصمیم گرفت.
رئیس قوه قضاییه افزود : احکامی که قضات صادر می‌کنند، همچنین تصمیمات و آرا عادلانه قضات می‌تواند جامعه را از اضطراب‌های اجتماعی و اقتصادی حفظ کند. آیت الله رئیسی گفت: احکام و آراء عادلانه قضات و دستگاه قضایی مرجع و پناهی است که مظلومان به آن روی می‌آورند و باید با مهربانی با آن‌ها برخورد شود. همه ما می‌دانیم که کار و پرونده زیاد است؛ اما گشاده‌رویی را نباید از دست داد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: حتماً شنیده‌اید که بعضی از مراجعان از رفتار نامناسب در مراجع قضایی گله‌مندند. باید با مراجعه‌کنندگان به خوبی رفتار شود و حتی اگر کاری در حیطه وظایف آن مرجع نبود به مراجعه‌کننده راهکار ارائه دهد تا از او رفع ظلم شود.
وی تاکید کرد: اینکه یک قاضی از صبح تا ظهر کار‌های روتین را انجام می‌دهد، بسیار خوب است؛ اما یکسری کار‌ها خاص و ویژه هستند. گاهی کسی در راهروی دادگستری است که شما وقتی که صبح به سر کار می‌روید، می‌بینید که وی آنجاست و هنگامی که دارید خارج می‌شوید نیز همچنان او را می‌بینید؛ اگر از وی بخواهید که مشکلش را بیان کند، کاری ویژه‌ای انجام داده‌اید.
ایت الله رییسی همچنین تصریح کرد: بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است ابتدا دلایل را جمع آوری کنید سپس درصورت ضرورت حکم دستگیری صادر کنید.رییس دستگاه قضا تصریح کرد: تعداد زیاد پرونده دردستگاه قضایی داشتن٬ افتخارنیست بلکه باید با کارانقلابی پرونده‌های بلاتکلیف٬ مسن و پیچیده را به سرانجام رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار