امام جمعه بافق: دشمنان از حضور پرشور مردم در انتخابات واهمه دارند

یزد(پانا)- امام جمعه بافق گفت: دشمن از حضور پرشور مردم پای صندوق های رای واهمه دارد و با ایجاد شکاف بین مردم سعی در کم رنگ کردن مشارکت مردم دارد.

کد مطلب: ۹۸۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه بافق: دشمنان از حضور پرشور مردم در انتخابات واهمه دارند

حجت الاسلام سید جواد سلمیانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به نزدیک بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ضرورت مشارکت حداکثری در این انتخابات اشاره کرد و گفت: هر چه مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای بالاتر باشد عزت و عظمت نظام را نشان می‌دهد و برای همین است که دشمنان نظام به دنبال شکاف بین مردم هستند تا حضور در انتخابات را کمرنگ کنند.

او تصریح کرد: آشوب‌های اخیر دشمنان در رابطه با موضوع گرانی بنزین گرچه با بی تدبیری‌هایی انجام شد، ولی در راستای ایجاد اغتشاش و خدشه در انتخابات مجلس بود.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: اگر تدبیر و اقدام به جا و موثر مقام معظم رهبری نبود بی شک اوضاع کشور در شرایط خوبی قرار نداشت.

امام جمعه بافق با اشاره به پایان بررسی صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی و اعلام نتایج نهایی توسط هیات اجرایی افزود: افرادی باید معرفی شوند که انقلابی و متدین باشند.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: انتخابات حق الناس است و شورای نگهبان نیز باید برای بررسی صلاحیت‌ها این موضوع را مد نظر داشته باشد و با دقت کامل به تائید صلاحیت‌ها بپردازد که حق مردم پایمال نشود.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل بودجه دولت و تحویل آن به مجلس شورای اسلامی پرداخت و از کاهش اعتبارات پژوهشی در این زمینه انتقاد کرد.

او گفت: در تعیین بودجه کشور نباید تنها چشم به نفت داشت زیرا که این ثروت الهی متعلق به آیندگان است.

حجت الاسلام سلیمانی علم و پژوهش را زیربنای توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر امروز در زمینه‌های مختلفی کشور به توسعه و بالندگی دست یافته به خاطر اعتبارات پژوهش و تحقیق است.
خطیب نماز جمعه بافق با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات پژوهشی خاطر نشان کرد: طبق آمار‌ها بودجه پژوهشی امسال ۵۰ درصد کاهش داشته است و با این روند چه توقعی برای توسعه علمی کشور می‌توان داشت.

او گفت: در کشور استعداد‌های و ظرفیت‌های بالایی در علم و دانش داریم و متولیان باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و مطابق اقتصاد بومی پرورش دهند و نگاهشان به غرب و شرق و صندوق بین المللی پول نباشد.

امام جمعه بافق افزود: هزینه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای توزیع شود که اعتقادات را تقویت کند و فرهنگ را نجات دهد.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: دولت و مجلس باید بنا به قولی که به مقام معظم رهبری داده اند برای رفع مشکل بودجه اقدام کنند و تلاش کنند تا پیشرفت‌ها بر مبنای مسائل دینی باشد.

تبیین موضوع امنیت و جایگاه آن در کشور و تجلیل از نیرو‌های امنیتی کشور برای این خدمت بزرگ، تشریح موضوع تقوی و عدالت، ضرورت اصلاح امور و ضرورت اقامه باشکوه نماز در جامعه و... از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار