مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

برنامه ریزی برای جذب 17000حامی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت

زنجان (پانا) - رویکرد کمیته امداد بسترسازی برای افزایش حضور و مشارکت مردم در برنامه های اجرایی این نهاد بوده و با همین نگاه برنامه ریزی شده است 17000حامی برای حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت جذب شود.

کد مطلب: ۹۸۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای جذب 17000حامی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با سرپرست اداره کل بازرسی استان با اشاره به راهبرد های اصلی این نهاد، گفت: براساس مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حکم انتصاب رئیس کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت از محورهای اصلی فعالیت این نهاد تعریف شده است.
وی با بیان اینکه برهمین اساس خلق فرصت های جدید در حوزه اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت با رویکرد عالمانه و تولید محور از برنامه های اصلی این نهاد است، افزود: تلاش می کنیم با ارائه مشاوره های فکری و فرهنگی، تدبیر منزل و عقل معاش در جامعه هدف کمیته امداد تقویت شده و زمینه توانمندی اقتصادی و معیشتی گروههای مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد فراهم شود.
صفری با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت خیران در فعالیت های اجرایی این نهاد است، تصریح کرد: ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و مدیریت فعالیت های داوطلبانه در حوزه کارهای خیر و پیوند دادن توانمندی های اغنیاء به نیاز نیازمندان از طریق این مراکز از برنامه های مهم کمیته امداد در حوزه ارتقاء مسئولیت های اجتماعی در جامعه است.
وی در همین راستا ادامه داد: ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد با هدف ایفای نقش مساجد در طراز اسلام و ارتقاء نقش اجتماعی این پایگاههای عظیم دینی و مردمی بوده تا در کنار کارآیی موثر آن در حوزه مسائل دینی و اعتقادی، کارکردهای اثرگذار آن در حوزه مسائل اجتماعی نیز از این طریق برجسته شده و قابل ارائه و عرضه شود.
صفری تشکیل شورای زکات در روستاها و حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین را نیز از برنامه های مهم کمیته امداد در بستر سازی برای افزایش مشارکت مردم در برنامه های اجرایی این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: با همین نگاه برنامه ریزی شده است 17000حامی برای حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد جذب شود.
وی در ادامه به برخی از فعالیت های این نهاد در حوزه توجه به ارتقاء سلامت اداری نیز اشاره کرد و گفت: شفافیت عملکردها ضامن اصلی ارتقاء سلامت اداری بوده و تلاش می کنیم در کنار اجرای برنامه های مختلف اعتقادی و بصیرت افزایی ضمن تقویت نظام خودکنترلی در مجموعه ، به منظور ارتقاء سلامت کار در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف با اعمال کنترل های داخلی منسجم و برنامه محور، نگاه پیشگیرانه مقدم بر نگاه مداخله ای در این بخش قرار گیرد.
ابوالفضل خمسه سرپرست اداره کل بازرسی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جنس کار نهادی برگرفته از متن انقلاب بوده و این تفکر مقدس همچنان باید در نهادهای انقلابی جاری باشد، افزود: با تکیه بر مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از کارگزاران نظام، تمرکز بر روی اشتغال و توجه به خروجی مناسب در این بخش از کارکردهای شاخص نهادهای انقلابی باید باشد و فعالیت های اثربخش کمیته امداد در این حوزه نشان از جاری بودن تفکر انقلابی در این نهاد مقدس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار