معاون سوادآموزی استان یزد : بی سوادی یک معضل اجتماعی و همچون زخمی بر پیکر جامعه است

یزد(پانا)- جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اشکذر به ریاست "هادی نسب" فرماندار و با حضور " امین الرعایا" معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی استان یزد : بی سوادی یک معضل اجتماعی و همچون زخمی بر پیکر جامعه است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان دراین نشست به سالروز تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره و اظهار اشت: این سازمان به منظور ریشه کنی بی سوادی تشکیل شد که خوشبختانه تاکنون افراد زیادی با شرکت در کلاس های سواد آموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره مند شدند.

مرآت امین الرعایا با بیان اینکه بی سوادی یک معضل اجتماعی و همچون زخمی بر پیکر جامعه است، ادامه داد: بی‌سوادی باعث ایجاد فقر فرهنگی و به طبع آن آسیب های اجتماعی مختلفی را به دنبال دارد، لذا ریشه کنی آن نیاز به عزم ملی و مشارکت عمومی در سطح کشور دارد.

وی به جایگاه مطلوب شهرستان اشکذر در سال گذشته و در راستای اقدامات انجام شده در حوزه سواد آموزی اشاره و گفت: خوشبختانه جلسات این شورا و هم چنین فعالیت رابطین دستگاه ها در این شهرستان به خوبی انجام شده و امید است این روند نیز هم چنان ادامه داشته باشد تا شاهد معرفی شهرستان اشکذر به عنوان اولین شهر عاری از بی سوادی در سطح کشور باشیم.

فرماندار اشکذر نیز با بیان اینکه نگرش به موضوع بی سوادی باید به عنوان یک آسیب اجتماعی باشد، گفت: با خرد جمعی و اجماع شهرستانی باید بیش از گذشته به این مسئله مهم توجه شود تا بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.

"هادی هادی نسب " افزود: مهاجرت  به شهرستان اشکذر با توجه به نزدیکی به مرکز استان باعث شده تا جمعی از جمعیت مهاجر که بی سواد هستند در شهرستان ما سکونت داشته و ضروریست همه دستگاه ها با آموزش و پرورش همراهی نمایند تا این افراد شناسایی و به کلاس های سوادآموزی معرفی تا از نعمت سواد خواندن و نوشتن بهره مند شوند.

فرماندار اشکذر به مصوبه جلسه قبل این شورا مبنی بر شناسنامه دار کردن گلخانه های بخش مرکزی اشاره و از اعضای جلسه درخواست کرد تا ضمن بررسی موارد و مشکلات مرتبط با اجرای این مصوبه، نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار