راه توسعه شهر یزد راهی متفاوت از سایر شهرها است

یزد (پانا)- معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با تاکید بر لزوم تقویت نظارت ها، آموزش و پیگیری در ساخت و سازها گفت: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد گسترده است.

کد مطلب: ۹۸۶۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راه توسعه شهر یزد راهی متفاوت از سایر شهرها است

مجتبی فرهمند با بیان اینکه شهر یزد بر مبنای تعادل و تعامل با اقلیم به صورت مسالمت آمیز شکل گرفته و حاصل نبوغ گذشتگان است، گفت: نگاه توسعه طلبانه شهرها که به سمت خیابان کشی ها و زیرگذرها کشیده شده است، نتوانسته پاسخگوی نیازهای شهر باشد.

وی تأکید کرد: از شهرسازان انتظار داریم که در این موضوع تحقیق کنند تا بتوانیم به پاسخ دقیقی برسیم و بتوانیم راه توسعه ای برای شهر پیدا کنیم، راه توسعه شهر یزد راهی متفاوت از سایر شهرها است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد بیان داشت: شهر، مرتب در حال تغییر است و هرگز نمی‌توانیم نسخه واحد برای ۱۰ سال دیگر شهر بنویسیم.

وی با بیان اینکه شهر یزد شهر متفاوت است، گفت: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد بسیار است اما مبنای همه این تخلفات، تخلفات شهرسازی است.

فرهمند، ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی در راه است که امید است تخلفات را به حداقل برساند. دیگر قرار نیست تفکیک غیرمجاز در شهر داشته باشیم. از این رو آمادگی شهرسازان برای آینده شهر را طلب می کنیم .

وی اضافه کرد: امروز پلیس ساختمان را در شهر مستقر کردیم تا امکان تفکیک قطعات بزرگ بدون طرح آماده سازی و شهرسازی مهیا نباشد، از این رو از مهندسان شهرساز می خواهیم خودشان را برای طرح های تفکیک و آماده سازی و انطباق آماده کنند.

منبع؛ ایلنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار