برنامه ها و روز شمار هفته قرآن وعترت ونماز در آموزش وپرورش فارس اعلام شد

شیراز (پانا) - رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس،ضمن اعلام روز شمار هفته قرآن وعترت ونماز،برنامه های حوزه کاری خود در سطح استان در این هفته را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ها و روز شمار هفته قرآن وعترت ونماز در آموزش وپرورش فارس اعلام شد

صدرالله زین‌العبادی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت از ۲۳ تا ۳۰ آذرماه در مدارس این استان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به روزشمار تدوینی اداره کل قرآن وعترت ونماز وزارت هر کدام از روزهای این هفته به شعاری، نامگذاری شده‌اند که متناسب با آن نیز برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می‌شوند.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس افزود: روز شنبه، ۲۳ آذرماه به نام «قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده» نامگذاری شده است که در آن جلسات گفتمان دینی با موضوعات انتظار، مهدویت و امام‌شناسی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه، ۲۴ آذرماه با عنوان «مدرسه صالح؛ دانش‌آموز انقلابی» نامگذاری شده و در آن مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی در سطح مدارس اجرا می‌شود و در روز دوشنبه، ۲۵ آذرماه نیز با شعار «تمدن اسلامی؛ جامعه مهدوی» جشن‌های عبادت(تکلیف) و دیدار با مراجع و علمای دینی انجام می‌شود.

زین العبادی در ادامه گفت : روز سه‌شنبه، ۲۷ آذرماه به‌ نام «گام دوم انقلاب؛ پیروی ولایت» نامگذاری شده و در آن اساتید قرآن، عترت و نماز و مبلغان دینی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد و در روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با شعار «نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی» محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء سی‌ام و نمایشگاه‌های موضوعی در مدارس و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس گفت: روز پنج‌شنبه، ۲۸ آذرماه نیز به نام «مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی» نامگذاری شده و در آن از خیرین و واقفان قرآن و عترت تجلیل شده و گلزارهای شهدا نیز توسط دانش‌آموزان گلباران خواهد شد .

وی در تشریح برنامه های روزجمعه، ۲۹ آذرماه نیز گفت: این روز با عنوان «نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت» نامگذاری شده که در این روز حضور گسترده دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت و محافل انس با قرآن در تمامی مدارس کشور و برنامه حضور در منازل خانواده شهدا و مدافعان حرم را شاهد خواهیم بود.

زین‌العبادی در ادامه با بیان اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی با حضور ۵۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، احکام و انشای نماز، مداحی، اذان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله به مرحله ۱۴ گانه راه پیدا خواهند کرد، گفت: همچنین در هفته قرآن و عترت جشن تکلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز استان فارس در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، علی‌بن حمزه(ع) و سایر اماکن زیارتی و مذهبی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار