پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی

قم (پانا) - رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی نیازمند توجه بیشتر والدین به رفتار فرزندان خود در این حوزه است.

کد مطلب: ۹۷۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی

سرهنگ"پیام کاویانی" اظهار داشت: نظارت والدین بر فعالیت فرزندانشان مهمترین عامل جلوگیری از مواجه شدن آن ها با تهدیدات فضای مجازی و ضربه خوردن کانون گرم خانواده اصیل ایرانی‌ است.
وی افزود: تهدیدات فضای مجازی می‌تواند زیان‌های جدی ‌برای فرزندان به همراه داشته باشد و حتی خانواده‌ها را نیز درگیر کند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم افزود: رسانه‌های نوین تعاملات فرد به فرد یا رو در رو را کاهش می‌دهند و توجه افراد خانواده را از همدیگر و اهداف زندگی واقعی منحرف می‌کنند.
وی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه والدین به رفتار فرزندان است و والدین باید به کودکانشان حس اعتماد را در استفاده از فضای مجازی القاء کنند.
سرهنگ کاویانی با بیان اینکه فضای مجازی بر همه زندگی افراد سیطره پیدا کرده‌ است، بیان داشت: روابط بین والدین و فرزندان بسیار مهم‌تر از تمرکز والدین بر موبایل و کامپیوتر آن ها است.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم، اعتیاد اینترنتی، افسردگی و بی بند و باری را از دیگر تهدیدات فضای مجازی برشمرد و افزود: کاربران باید با برنامه دقیق و مدون از فضای مجازی و بازیهای رایانه‌ای استفاده کنند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتیاد فضای مجازی نیفتند بلکه از مشکلات جسمی و روحی آن در امان باشند.
وی معطوف شدن کاربران به جذابیت شبکه‌¬های اجتماعی را مانع رشد علمی جامعه دانست و فرمود: این جذابیت ها به صورت پوشالی توسط دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران طراحی شده تا مانع از رشد علمی افراد شود .
سرهنگ کاویانی با اشاره به اینکه خانواده‌¬گریزی از عوارض استفاده نادرست فضای مجازی است گفت: شبکه¬‌های اجتماعی و برخی از نرم‌افزارهای گوشی¬‌های تلفن همراه نوعی برنامهریزی برای تأثیر بر نسل جوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار