مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سمنان:

طلاب و روحانیان سمنانی تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت می‌کنند

سمنان (پانا) - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: طبق تفاهم‌نامه بین این اداره کل و حوزه علمیه طلاب و روحانیان استان برای ایجاد تعاونی‌ها و اشتغال‌زایی تسهیلات دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۴۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
طلاب و روحانیان سمنانی تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت می‌کنند

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این اداره کل و همچنین حوزه علمیه، تأکید کرد: طبق این تفاهم‌نامه روحانیان و طلاب تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی افزود: یکی از مفاد این تفاهم‌نامه این است که روحانیان و طلاب و کسانی که با آن‌ها همکاری می‌کنند برای ایجاد تعاونی و همچنین اشتغال‌زایی تسهیلات دریافت می‌کنند.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان بابیان اینکه تعاونی‌های تولیدی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی هستند چراکه نگاه به درون دارند و تولیدشان برون‌گرا است، بیان کرد: روحانیان می‌توانند نقش مهمی در سوق دادن مردم به سمت تعاونی‌ها و تولید باشند که ره‌آورد آن اشتغال است.

غنیان افزود: نگاه خلاقانه و نوآورانه موجب رونق کارآفرینی و تأمین بازار فروش می‌شود اما این امر نیازمند یک نوع باور اجتماعی و توانمندسازی است که در این مسیر تبلیغ و ترویج می‌تواند رکن مهمی باشد.

وی بابیان اینکه روحانیان دارای پایگاه اجتماعی هستند درنتیجه به‌واسطه مخاطبانی که دارند می‌توانند نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ کارآفرینی، اشتغال‌زایی، خیران حوزه اشتغال، تولید، تعاونی‌ها و ...داشته باشند، ابراز کرد: درست است که استان سمنان جزو کم بیکارترین استان‌های کشور است اما همچنان در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی موانعی وجود دارد که بخشی از آن به ذائقه عمومی جامعه بستگی دارد لذا در این راستا نیز روحانیان نقشی فعال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار