دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در روز دانشجو چه گفتند

تهران (پانا) - مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رئیسه و همراهی دانشجومعلمان دختر و پسر از پردیس‌ها و مراکز استان تهران در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در روز دانشجو چه گفتند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز دانشجو و تاکید بر کرامت دانشجویان و پیگیری مطالبات آن‌ها برای وظایف دانشگاه از سوی هیات رئیسه، دانشجومعلمانی به نمایندگی از میان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پیرامون دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت پرداختند.

در این مراسم علیرضا کریمی، فعال مناظرات دانشجویی به عنوان اولین دانشجومعلم، با اشاره به اهمیت حضور و نقش دانشجویان در بررسی مسائل و مشکلات، بر اهمیت دانشگاه و دانشگاهیان در رشد و توسعه کشور تاکید کرد. او در سخنان خود با تاکید بر لزوم اهمیت افزایش ارتباط میان دانشگاه فرهنگیان به عنوان خط مقدم رشد و توسعه با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و نهادهای علمی به کمبود بودجه فرهنگی به عنوان دغدغه اصلی فعالان فرهنگی و لزوم حمایت مسئولان کشور و آموزش و پرورش از جایگاه و شان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

در ادامه مریم مصیبی، نماینده دبیران شورای صنفی دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان را دارای پتانسیل بالا در جذب و پرورش نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش دانست و با اشاره به حضور رتبه‌های برتر و نخبگان در دانشگاه بر توجه به سرانه رفاهی و دانشجویی و کسر حقوق دانشجو معلمان اشاره کرد.

مصیبی همچنین در ادامه بر لزوم تجهیز فضای آموزشی دانشگاه به فناوری روز با توجه به وجود کلاس‌های هوشمند در مدارس و استفاده از اساتید مجرب و متعهد، غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و امکان استفاده دانشجومعلمان از فضاهای فرهنگی، ورزشی و... آموزش و پرورش و فرهنگیان اشاره کرد.

مرتضی فتحی، نماینده دبیران انجمن‌های علمی نیز با اشاره به مشکلات نظام آموزشی از جمله کلاس‌های کنکور و تبعیض آموزشی در سخنان خود، در ادامه عدم تناسب هیات علمی دانشگاه با تعداد دانشجویان، لزوم ارتقای سهمیه جذب هیات علمی دانشگاه، ایجاد بستر و ارائه طرح‌های تشویقی برای حضور نخبگان در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن آموزش و پرورش، رفع توقف 3 ساله دانشجومعلمان برای ادامه تحصیل، تاکید بر پذیرش دانشجو از مسیر دانشگاه و تربیت معلم با توجه به تربیت‌محوری و دغدغه‌مندی آنان برای حرفه معلمی را از دغدغه‌های دانشجویان عنوان کرد.

همچنین سارا مسافریان، نماینده دبیران کانون‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نقش کانون‌ها و فعالیت دانشجویان در این کانون‌ها در تعالی و رشد همه جانبه آنان، لزوم ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فراهم آوردن امکانات سخت‌افزاری، جذب اساتید مجرب و متناسب با فعالیت‌های کانون‌ها، اختصاص سرانه فرهنگی مناسب، تقویت دروس مهارتی، ترویج فرهنگ گفتگو و ارائه نقدهای ارزشمند و فراهم کردن زمینه مشارکت تمام ارکان دانشگاه در امور فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را از جمله دغدغه‌ها و مطالبات برشمرد.

وحید پوریان، نماینده دبیران تشکل‌های جامعه اسلامی، با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت راهبردی دانشگاه فرهنگیان، بر توجه و حمایت مسئولان در قبال جذب حداکثری دانشجومعلمان در راستای نیاز آموزش و پرورش تاکید کرد.

او به لزوم رشد بودجه متناسب با افزایش پذیرش، جذب هیات علمی متعهد، مجرب و انقلابی، لزوم توسعه انقلابی در تمام بخش‌های دانشگاه، توجه به سرانه دانشجویی در راستای پرورش و شناسایی استعدادهای دانشجویان و استفاده از ظرفیت نخبگان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و ارتقای جایگاه و شان دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه ندا خلیل‌نژاد، نماینده هیات مذهبی بر لزوم برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های بصیرت‌افزایی و معرفتی و لزوم تخصیص بودجه برای برپایی هیات مذهبی در پردیس و مراکز تاکید کرد. او همچنین با اشاره بر لزوم التفات و حمایت از مسائل دینی و مذهبی، دعوت از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در دوره‌های بصیرت‌افزایی و تغیر نگرش از نگاه حداقل به حداکثری به موضوع و فراهم کردن زمینه حداکثری در هیات مذهبی را از مسائل مورد توجه دانست.

حمیدرضا قائم‌پناه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان در نگاه مقام معظم رهبری و لزوم جدی گرفتن و توجه به آن، گفت: کرامت و شان دانشجو معلم به عنوان آینده‌سازان بسیار پر اهمیت است.

زهرا مطلبی، نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی با بیان کارکردهای اجتماعات دانشجویی به ویژه نشریات دانشجویی، به اختصاص بودجه و امکانات شایسته برای فعالان نشریات دانشجویی، بر لزوم برگزاری جشنواره نشریات و رتبه‌بندی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای نشریات، تسریع و تسهیل در امر کسب مجوز نشریات و حضور دانش‌آموختگان فعال فرهنگی در پردیس‌ها اشاره کرد.

همچنین محمد اکبرپور، نماینده تشکل‌های انجمن اسلامی نیز با اشاره به مسائل ناشی از کمبود معلم به بیان مطالبی درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان، روزآمدی برنامه‌های آموزشی، راه‌اندازی نهادهای حامی معلمان، بودجه‌های فرهنگی، توجه به محتوای کتاب‌های درسی و... پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار